ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΤΩΡΑ

Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΡΙΑΔΝΗ ΝΟΥΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΚΟΡΑΚΙΩΝ

Aξιότιμε κ. /κα. Βουλετή του Ελληνικού Κοινοβουλίου
Σας είναι γνωστό ότι στις 22-5-2016 ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή, η απελευθέρωση της πώλησης των EΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ και ΚΟΚΚΙΝΩΝ δανείων με τον νόμο 4351/2015 που τροποποίησε το άρθρο 3 του νόμου 4354/2015.Τα δάνεια των Ελλήνων είτε αποπληρώνονται, είτε όχι, δύνανται να περάσουν σε χέρια κερδοσκοπικών εταιρειών, FUNDS, που λειτουργούν με κριτήρια αμιγώς χρηματοοικονομικά, κερδοσκοπικά, χωρίς καμία κοινωνική ευαισθησία. Από την πώληση εξαιρούνται ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕΧΡΙ την 31-12-2017, τα δάνεια που είναι συνδεδεμένα με την πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας 140.000 ευρώ, Ηδη όμως την 1-6-2016 δοθηκε η δυνατότητα διαχείρησης και αυτών στα funds με τροπολογία η οποία ψηφιστηκε στην Βουλή.
H ανωτέρω εξαίρεση στην πώληση των δανείων μόνο κατ επίφαση προστατεύει την πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας 140.000 ευρώ απο τα funds. Kαι τούτο διότι, ενα fund που θα αγορασει ένα δάνειο λ.χ. καταναλωτικό μη ενυπόθηκο ή μια οφειλή από πιστωτική κάρτα ουδόλως δεσμεύεται να μην κατάσχει την πρώτη κατοικία του δανειολήπτη σε οιουδήποτε ύψους, χρηματικό ποσό ανέρχεται η αντικειμενική της αξία. Ειναι καταφανές, λοιπόν ότι διακινδυνεύει η πρώτη κατοικία των Ελληνων δανειοληπτών. Επισημαίνεται δε, ότι έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι επίκειται άμεση πώληση καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών, το σύνολο των οποίων ανέρχεται σε ύψος 23,5 δις ευρώ. (ιδέτε ακόλουθο link )
Δυστυχώς, στο ανωτέρω νομοθέτημα, που προβλέπει την πώληση των δανείων, ουδόλως συμπεριλήφθηκε διατάξη, η οποία να παρέχει το αυτονόητο δικαίωμα στον δανειολήπτη και στους εγγυητές να υποβάλλουν πρόταση εξαγοράς του δανείου, στο οποίο εμπλέκονται και σαφώς με προτεραιότητα εναντι των funds .
Λόγω της επαγγελματικής ιδιότητας μου, ως δικηγόρου και της ενασχόλησης μου ευρέως με το αντικείμενο των δανείων, εξυπηρετούμενων και μη, έγινα δέκτης αλεπάλληλες φορές της αγωνίας, του φόβου, του άγχους, της ανασφάλειας εκατοντάδων δανειοληπτών, αξιοπρεπών οικογενειαρχών, οι οποίοι βίωναν σε καθημερινή βάση το αδιέξοδο που δημιουργήθηκε τα χρόνια της οικονομικής κρίσης στην εξυπηρέτηση των δανειακών τους υποχρεώσεων. Ανθρωποι που αντεπεξέρχονταν, όλως ακριβόχρονα στις κάθε είδους οικονομικές τους υποχρεώσεις και όχι μόνο απέναντι στις τράπεζες, τους έχει κυριεύσει έντονη ανησυχία και ανασφάλεια με αποτέλεσμα να οδηγηθώ στην απόφαση να δημιουργήσω σχετικό ψήφισμα στην διαδικτυακή πλατφόρμα συλλογής υπογραφών του AVAAZ.ORG (ιδέτε ακόλουθο link) https://secure.avaaz.org/el/petition/PROS_TON_ELLINA_PROThYPOYRGO_KAI_TA_MELI_TOY_ELLINIKOY_KOINOVOYLIOY_TA_DANEIA_STOYS_ELLINES_OHI_STOYS_KERDOSKOPOYS/ πιστεύοντας, ότι μ΄αυτό τον τρόπο θα βοηθούσα να αναδειχθεί το πρόβλημα και να οδηγηθεί προς επίλυση με την αναγκαία νομοθετική ρύθμιση. Ηδη το εν λόγω ψήφισμα υπέγραψαν 74.040 πολίτες. Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται μέχρι την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου για την διευθέτηση των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων στην Βουλή, εντός 5-6 εβδομάδων, όπως δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός κ. Σταθάκης σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ την 19-9-2016, που θα ολοκληρώσει την νομοθεσία των κόκκινων δανείων, ότε και θα σας παραδοθεί το ψήφισμα με ενσωματούμενες όλες τις υπογραφές των πολιτών. Ηδη το εν λόγω ψήφισμα, από τον Ιούλιο του 2016 έχει παραδοθεί στους Υπουργούς κ. Τσακαλώτο και κ. Σταθάκη κατά την προβλεπόμενη διαδιασία του AVAAZ.
Στην πορεία, λόγω του ότι, υποστηρίχθηκε από κυβερνητικά χείλη τον Ιούνιο του 2016, ότι η μη νομοθέτηση του δικαιώματος του δανειολήπτη εντάσσεται στις μνημονιακές υποχρεώσεις και τέθηκε ως περιορισμός στο πλαίσιο των προαπαιτούμενων, απέστειλα επιστολή με σχετικό ερώτημα στον Πρόεδρο της Κομισιόν, κ. Jean-Claude Juncker και στον Πρόεδρο του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου κ. Martin Schulz (τις οποίες σας επισυνάπτω), οι οποίοι ουδόλως αποδέχτηκαν, ότι έθεσαν οιοδήποτε σχετικό περιορισμό οι θεσμοί. Ειδικότερα: Ο κ. Jean-Claude Juncker μου απέστειλε την από 9-9-2016 επιστολή του {Ecfin.ddg1.f.2 (2016)}, την οποία σας επισυνάπτω, αναφέροντας επί λέξει τα ακόλουθα: «ΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΑΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΩΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ, ΤΗ ΜΗ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΓΓΥΗΤΗ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ, ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΟΣΟ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4354/2015 ΚΑΙ, ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟ, ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΑΣ, ΚΑΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΟΥΤΕ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ». Ο κ. Martin Schulz, παρέπεμψε το ερώτημα μου στην Μονάδα Αιτημάτων Πολιτών για Παροχή Πληροφοριών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία μου απέστειλε την A(2016)08723 επιστολή, που σας επισυνάπτω, βάση της οποίας με παρέπεμψε στους όρους του Μνημονίου Συνενόησης της 15 Αυγούστου 2015, στο σημείο σχετικά με την «οικονομική βοήθεια στην Ελλάδα, όροι, που είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στο επίμαχο σημείο (σημείο 6ii) των μη εξυπηρετούμενων δανείων ο μόνος περιορισμός που τέθηκε εκ μέρους των θεσμών ήταν η εξάλειψη της απαίτησης των Ελληνικών Αρχών, οι εταιρείες που αναπτύσσουν δραστηριότητες στα μη εξυπηρετουμενα δάνεια να έχουν το στόχο να έχουν το στόχο της οικονομικής ανάπτυξης και της ανάκαμψης, όρος ο οποίος διαπιστώθηκε εκ μέρους των θεσμών, ότι εξαλείφθηκε (ιδέτε το ακόλουθο link) http://ec.europa.eu/economy_finance/assistance_eu_ms/greek_loan_facility/pdf/report_on_compliance_with_prior_actions_en.pdf. Προφανώς η απαίτηση αυτή των θεσμών τέθηκε προκειμένου να προσπεραστούν γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες. Ουδείς άλλος όμως περιορισμός τέθηκε.
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΩΝ ειναι καταφανές, ότι ουδόλως αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ούτε τέθηκε ως περιορισμός στα πλαίσια των προαπαιτούμενων, η μη νομοθέτηση του δικαιώματος προτεραιότητας του δανειολήπτη και των εγγυητών στην εξαγορά του δανείου, στο οποίο εμπλέκονται.
Με δεδομένο δε, ότι τον Οκτώβριο του 2015 νομοθετήθηκε στην Κύπρο κατά την διάρκεια της 8ης αξιολόγησης και ενώ δεν είχε εξέλθει από το μνημόνιο, η δυνατότητα του δανειολήπτη και του εγγυητή εντός 45 ημερών να υποβάλουν πρόταση στην τράπεζα για την εξαγορά του δανείου, είναι ολοφάνερο ότι, εαν οι δανειστές – θεσμοί είχαν αρνητική θέση σε ενδεχόμενη νομοθέτηση του δικαιώματος προτεραιότητας του δανειολήπτη και των εγγυητών στην εξαγορά του δανείου δεν θα το επέτρεπαν θεσμικά στην Κύπρο.
Οπως ευκόλως αντιλαμβάνεστε, είναι κεφαλαιώδης ανάγκη, τα δάνεια των Ελλήνων να μην γίνουν βορά στα χέρια κερδοσκόπων. Είμαι βέβαιη, ότι έχετε διαπιστώσει και εσείς, ότι οι Ελληνες δεν θέλουν να αποφύγουν την αποπληρωμή των δανειακών τους υποχρεώσεων. Μέγιστη απόδειξη, ότι το έτος 2007 τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανέρχονταν σε ποσοστό 4,6%. Σήμερα ανέρχονται σε πραγματικό ποσοστό 53% αποκλειστικά λόγω της πρωτοφανούς σε μέγεθος και διάρκεια ύφεσης της ελληνικής οικονομίας. Αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις δανειακές υποχρεώσεις τους εξαιτίας της βίαιης συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους, της ανεργίας, των πολλαπλών δυσβάστακτων φορολογικών επιβαρύνσεων και του μεγάλου όγκου των πτωχευμένων επισήμως και ανεπισήμως επιχειρήσεων . Αντιμετώπισαν δε, όλη αυτή την παρατεταμένη οικονομική κρίση που έχει εξελιχθεί σε ανθρωπιστική με παροιμιώδη ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.
Απέναντι σε αυτή την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ η Πολιτεία οφείλει να επιδείξει ΣΕΒΑΣΜΟ και να νομοθετήσει υπέρ των δανειοληπτών και των εγγυητών το δικαίωμα να υποβάλουν πρόταση εξαγοράς των δανείων πριν την πώληση τους. Σε μια τέτοια περίπτωση η τράπεζα πετυχαίνει ακριβώς, ό,τι θα πετύχαινε και με την συνδιαλλαγή της με το κερδοσκοπικό fund, δηλαδή την είσπραξη τουλάχιστον του ίδιου χρηματικού ποσού. H πίστη της δεν διασαλεύεται, διότι θα πραγματώνει μια θεσμοθετημένη υποχρέωση της. Η όποια διασπορά του ηθικού κινδυνου, για όσα δάνεια συνεπών δανειοληπτών δεν μεταβιβαστούν μπορεί ν΄αποφευχθεί με μια σημαντική επιτοκιακή ελάφρυνση που επίσης μπορεί να θεσμοθετήσει η Πολιτεία.
Εν κατακλείδι είναι αυτονόητο ότι με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται
Α. ο αφανισμός της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων δανειοληπτών και εγγυητών
Β. η απαξίωση της υπόλοιπης ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων από επιθετικές κερδοσκοπικές κατασχέσεις και πλειστηριασμούς
Γ. ο αφελληνισμός των ελληνικών επιχειρήσεων ή το οριστικό κλείσιμο τους
Το ζήτημα αυτό ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ, όχι μόνο τους δανειολήπτες, διότι στην ουσία ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΧΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
Ως εκλεγμένο μέλος του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που ο Ελληνικός λαός με την ψήφο του σας εμπιστεύτηκε την εκπροσώπηση του, οφείλετε να εξυπηρετήσετε τα συμφέροντα των Ελληνων πολιτών έναντι των κερδοσκοπικών funds, να πάρετε υπεύθυνη θέση και να πράξετε το αυτονόητο.
Η Βουλή δύναται να νομοθετήσει, έτσι ώστε στις προυποθέσεις μεταβίβασης απαιτήσεων πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων από δάνεια και άλλες πιστώσεις να προβλεφθεί
1. Το πιστωτικό ή το χρηματοδοτικό ίδρυμα, που προτίθεται να μεταβιβάσει απαιτήσεις από δάνεια και άλλες πιστώσεις λόγω πωλήσεως τους σε «εταιρία μεταβίβασης» των νόμων 4354/2015 και 4389/2016, υποχρεούται, επιπλέον, να γνωστοποιεί στον κάθε οφειλέτη-δανειολήπτη και τους εγγυητές του, με συστημένη επιστολή ή με άλλο τρόπο αποδεδειγμένης λήψης της γνωστοποίησης, την πρόθεσή της αυτή και το προτεινόμενο και συμφωνηθέν, εν πάση περιπτώσει, με την εταιρία τίμημα πώλησης της κατ’ αυτών απαίτησης, καλώντας αυτούς σε καταβολή τούτου εντός 30 εργασίμων ημερών, συνολικά ή σε δόσεις, προς τον σκοπό απόσβεσης του συνόλου της οφειλής.
2. Η παράλειψη της παραπάνω γνωστοποίησης παρέχει το δικαίωμα στον οφειλέτη και τους εγγυητές να καταβάλουν το τίμημα πώλησης της απαίτησης στην εταιρία μεταβίβασης ή στο ίδρυμα, που την μεταβίβασε, εντός 30 εργασίμων ημερών από της πρώτης οχλήσεως τους περί πληρωμής μείζονος συνολικού ποσού, απαλλασσόμενοι του χρέους. Το τίμημα πώλησης υποχρεούται να γνωστοποιεί στον ενδιαφερόμενο οφειλέτη, χωρίς καθυστέρηση, το ίδιο το ίδρυμα ή η εταιρία μεταβίβασης.
3. Η προβλεπόμενη στην παρ 1 του παρόντος άρθρου υποχρεωτική διαδικασία εκ μέρους του πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος δεν επηρεάζει, δικονομικά και ουσιαστικά, ούτε την άσκηση των παρεχόμενων σε οφειλέτες-δανειολήπτες και εγγυητές λοιπών δικαιωμάτων έναντι της αποκτώσης εταιρίας, ούτε την οποιαδήποτε ήδη σε εξέλιξη ευρισκόμενη διαδικασία, δυνάμει είτε του νόμου 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, είτε του Ν. 4307/2014 περί ρύθμισης χρεών μικρών επιχειρήσεων. Δεν επηρεάζει, επίσης, τα οποιαδήποτε αποτελέσματα έχουν ήδη επέλθει με βάση την εφαρμογή των εν λόγω νόμων. Δεν στερεί, εν τέλει, τον οφειλέτη-δανειολήπτη ή εγγυητή του δικαιώματος υποβολής αίτησης για ένταξη στον Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών.
4. Κατά του πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος, προς το οποίο ο οφειλέτης ή ο εγγυητής έχει υποβάλει πρόταση καταβολής του τιμήματος πώλησης της κατ’ αυτών απαίτησης, είναι δυνατόν –αντί της άμεσης καταβολής- να ασκηθούν ή να διαμορφωθούν (αν ήδη έχουν συμφωνηθεί ή διαταχθεί) και όλα τα δικαιώματα ρύθμισης οφειλών των νόμων της προηγούμενης παραγράφου, σε ανάλογο προς το μειωμένο ποσό της οφειλής χρόνο, υπό την προϋπόθεση ότι τα δικαιούμενα πρόσωπα δεν διαθέτουν επαρκή περιουσιακά στοιχεία ή άμεση ρευστότητα.
Ευελπιστώ, στην κατανόηση σας για την έκταση της παρούσας επιστολης μου προς Εσας.
ΜΕ ΕΛΠΙΔΑ
ΝΟΥΚΑ ΑΡΙΑΔΝΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ