Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

ΠΕ Ημαθιας Παρουσίαση - Ομιλία για τον εθισμό στο Διαδίκτυο στα πλαίσια του μαθήματος Project της Α΄ Λυκείου‏.

Η Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας ανταποκρινόμενη στο αίτημα του 3ου ΓΕΛ ΒΕΡΟΙΑΣ που γίνεται στα πλαίσια του μαθήματος Project της Α΄Λυκείου, το οποίο πραγματεύεται την θεματική: « Η πολυδιάστατη Επιρροή των εθισμών στην κοινωνία μας», παρουσίασε στις 16/12/2014 το θέμα: « Οι κοινωνικές και ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις των εθισμών».
Εφαρμόστηκαν θεωρητικές αλλά και βιωματικές προσεγγίσεις με στόχο την πρόληψη και προαγωγή
της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών με σύγχρονες τεχνικές ενεργητικής μάθησης και με γνώμονα τα παρακάτω λόγια :
« Έφτασα να πιστεύω ότι στο σχολείο, όπως και στην ψυχοθεραπεία, οι μόνες γνώσεις που μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά ενός ατόμου είναι αυτές που ο ίδιος ανακαλύπτει μόνος του και τις κάνει δικές του.»
C.R.ROGERS

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Α. Θεωρητική προσέγγιση του θέματος που αφορά την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και της Εξάρτησης από το Διαδίκτυο, με αναφορές στα συμπτώματα σε γ΄πρόσωπο.
- Χορηγήθηκε ο Συνοπτικός οδηγός για τους μαθητές, ο οποίος εκδόθηκε από το s@ferinternet.gr σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών – Νοσοκομείου Παίδων ¨Π & Α. Κυριακού» υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι εισηγήτριες αποτελούν εκπαιδευμένα - πιστοποιημένα στελέχη του προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική συνεργασία των παραπάνω φορέων.

Β. Βιωματική προσέγγιση του θέματος με την συμμετοχή των μαθητών μέσω της διαχείρισης περιπτώσεων σχετικών με τους εθισμούς όπως π.χ. για το διαδίκτυο, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, τον τζόγο.
- Χορηγήθηκαν τα στοχευμένα παραδείγματα στις ομάδες των μαθητών και δόθηκαν οι οδηγίες για την διατύπωση των σκέψεων, συναισθημάτων, συνεπειών, προτάσεών τους μέσω της ενεργητικής τεχνικής της προσομοίωσης.
Αναλυτικότερα:

1Η περίπτωση


ΜΑΞΙΜΟΣ


Ο Μάξιμος είναι 14 ετών κατά την παραπομπή και μαθητής Γ’ Γυμνασίου γενικής εκπαίδευσης. Ο πατέρας και η μητέρα του είναι 45 και 43 ετών αντίστοιχα, εργάζονται σε μικρό ιδιόκτητο εμπορικό κατάστημα και είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει μια μικρότερη αδελφή 8 ετών, μαθήτρια Β’ Δημοτικού.
Το τελευταίο έτος, ο Μάξιμος ξεκίνησε ένα διαδικτυακό παιχνίδι στρατηγικής και πολέμου, το οποίο ενώ αρχικά είχε ξεκινήσει σαν απασχόληση στον ελεύθερο χρόνο του, σταδιακά έφτασε να αποτελεί την αποκλειστική του ενασχόληση στη διάρκεια της ημέρας.
Σταμάτησε να μελετά τα μαθήματα του σχολείου του και τις εξωσχολικές δραστηριότητες (συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων ξένης γλώσσας), δεν συμμετέχει πλέον στις οικογενειακές εξόδους ή στις δραστηριότητες της οικογένειας, δεν ενδιαφέρεται για τους φίλους του που δεν επιδιώκει πλέον να τους συναντά.
Η μητέρα του αρχικά προσπάθησε να τον πείσει να περιορίσει τον χρόνο του υπολογιστή
προκειμένου να γίνει συνεπής στις σχολικές του υποχρεώσεις, αλλά ο Μάξιμος αντέδρασε με…………


2Η περίπτωση

ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΑΠΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ΑΛΚΟΟΛ, ΤΖΟΓΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ τηλ.: 2310 508598 - 6944 318118
ΝΑΤΑΣΑ
Είμαι η Νατάσα και είμαι 28 χρονών. Γεννήθηκα στη Ρόδο και πάντα από μικρό παιδί ήμουν ατίθαση, φοβισμένη και υπερευαίσθητη. Ντρεπόμουν που οι γονείς μου ήταν τίμιοι και τις αδελφές μου τις θεωρούσα «ξενέρωτες». Είχα σαν πρότυπο έναν μεγαλύτερο ξάδελφό μου, τον οποίο θαύμαζα για την ελευθερία του και την κοινωνικότητά του.
Σε ηλικία 14 χρονών άρχισα να βγαίνω μαζί του, και με την πρόφαση στους γονείς μου ότι είμαι με τον ξάδελφο. Η εθιστική συμπεριφορά άρχισε με το πρώτο ξενύχτι, με έξαλλα ρούχα και παρόλο που δε μου άρεσε το αλκοόλ. Με χαλούσε. Το έκανα για μαγκιά και για να αποδείξω στους πότες ότι μπορώ κι εγώ, παρά την ηλικία μου. Δεν ήθελα να είμαι το καλό παιδί.
Στο σχολείο έλεγα αρκετά ψέματα στους καθηγητές, βόλτες με μηχανές, κλεψίματα περισσότερο για μαγκιά, μόνο και μόνο γιατί ήξερα ότι απαγορεύεται και εννοείται για να δείξω στους συμμαθητές μου ότι είμαι διαφορετική.
Σε ηλικία 14 με 15 χρονών, ξεκίνησα τα χάπια, τις περισσότερες φορές, κλεμμένα από τη γιαγιά. Τότε ξεκίνησα και το «μαύρο» παρόλο που δε μου άρεσε. Άρχισα να «ξεφεύγω» κάνοντας παρέα με μεγαλύτερα άτομα, φεύγοντας συχνά από το σπίτι και την οικογένεια, νιώθοντας πως δεν θα με ανακαλύψουν, κι αυτό μου έδινε μία αίσθηση πως τα κατάφερα……………………………………………

3Η περίπτωση
ΚΕΘΕΑ ΑΛΦΑ
Λειτουργεί Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης για τον Τζόγο 1114 και Τηλεσυμβουλευτικής (e-mail) 1114a@kethea-alfa.gr από Δευτέρα έως Παρασκευή 9.00 -21.00

ΗΛΙΑΣ
Με λένε Ηλία, είμαι εξαρτημένος απ' τα τυχερά παιχνίδια και η ιστορία που θα διαβάσεις δεν έχει πολλή πλάκα. Αλλά είναι εντελώς αληθινή. Εδώ και 22 μήνες είμαι στο πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΑΛΦΑ και την τελευταία περίοδο διάγω την καλύτερη φάση εντός της απεξάρτησης. Αυτή είναι η ιστορία της εξάρτησής μου.
Ένας λόγος που μίσησα τις Κυριακές από μικρός είναι που οι γονείς μου μας φόρτωναν στο σπίτι της γιαγιάς στην Αργυρούπολη. Οι δέκα-δεκαπέντε υπερήλικες παππούδες, θείοι και θείες και το αυγό στη μέση του ρολό με τον κιμά ήταν η παιδική μου ψυχοπλάκωση. Από τότε που έμαθα να συμπληρώνω ΠΡΟ-ΠΟ, δηλαδή στα 10-11, είχα βρει την τέλεια διέξοδο από όλο αυτό. Έκανα υπομονή μέχρι τις 3 το μεσημέρι και μετά παρατούσα το τραπέζι και το σπίτι της γιαγιάς, κατέβαινα στο αυτοκίνητο, άνοιγα την ΕΡΑ ΣΠΟΡ και άκουγα ζωντανά τα ματς. Εννοείται ότι δεν έπαιζα ποτέ κόντρα την ΑΕΚ.
Στα 10-11 ήμουν ήδη αυτό που λες 'κοινωνικός παίκτης'. Ήταν κάτι σαν το χόμπι μου, μόνο που δεν το μοιραζόμουν με πολλούς συμμαθητές μου. Γιατί ήμουν 10-11.
Τα πρώτα ζόρια ήρθαν στα 17-18 μαζί με το στοίχημα στα πρακτορεία. Για κάποιον λόγο -που δεν επαληθευόταν από τις επιδόσεις μου- πίστεψα από νωρίς ότι είμαι πολύ καλός στο παιχνίδι. Ήταν και ο πατέρας μου που είχε μπερδέψει το 'διαβάζω με τις ώρες Αρχαία και Λατινικά και γράφω καλά στα διαγωνίσματα' με το 'διαβάζω το 12Χ και γράφω καλά προβλέψεις στα δελτία' και με ενθάρρυνε,…


ΜΕΠ
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
κ.α.α


ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ