Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εκφράζει την ανησυχία και την αντίθεσή της σε επιμέρους ρυθμίσεις του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου που οδηγούν σε υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης ή στην περιθωριοποίηση της βαρύτητας των σχετικών μαθημάτων μέσα στο σχολείο και στα προσόντα των υποψηφίων που διαγωνίζονται για τη συνέχιση των σπουδών τους στα ιδρύματα της
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στην ανακοίνωσή της αναφέρει: "Δυστυχώς το Υπουργείο, ενώ ορθά επιδιώκει την αναβάθμιση του Λυκείου δεν δείχνει να παρακολουθεί τις ευρωπαϊκές και διεθνείς κατευθύνσεις ενίσχυσης της μαθηματικής και επιστημονικής εκπαίδευσης. Αντίθετα, φαίνεται να ακολουθεί την πεπατημένη με δημοσιογραφικές διαρροές για πρόχειρες και ξαφνικές επεμβάσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, προκαλώντας απορρύθμιση και εκπαιδευτική υποβάθμιση.
Ανάμεσα στις φημολογούμενες ρυθμίσεις της «τελευταίας στιγμής» καταγράφεται ο αποκλεισμός της μαθηματικής ικανότητας από το προσοντολόγιο των υποψηφίων για την πρόσβαση σε μια σειρά από ανώτατες σχολές, όπως οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης, οι Ιατρικές Σχολές και οι Ανθρωπιστικές-Κοινωνιολογικές κατευθύνσεις.
Με αυξημένη ανησυχία παρατηρούμε ότι οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης αφενός δεν περιλαμβάνονται σε έναν ενιαίο και πολυμεταβλητό σχεδιασμό με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τις καθηγητικές σχολές), αφετέρου ότι η μαθηματική ικανότητα εξορίζεται από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων για σπουδές με προοπτική απασχόλησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Η ΕΜΕ καλεί το Υπουργείο να αποφύγει το επιστημολογικό και εκπαιδευτικό ολίσθημα που θα μετατρέψει την Ελλάδα στην μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αποκρύπτει από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τη σημασία των μαθηματικών στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης, στην κατανόηση των επιστημών και στην οργάνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Ζητούμε να ανοίξει ένας έντιμα αντιπροσωπευτικός, υπεύθυνος και δημοκρατικός διάλογος του ΙΕΠ και του Υπουργείου με τις επιστημονικές ενώσεις και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η ΕΜΕ είναι πρόθυμη να συμβάλλει με συγκεκριμένες προτάσεις και συστηματική παρουσία, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμμετάσχει με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στην διαμορφούμενη νέα διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην επαυξημένη πραγματικότητα της ψηφιακότητας και του διαδικτύου, στην οποία ο ρόλος και η σημασία των μαθηματικών εμφανίζεται όλο και πιο βαρύνων για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ενεργών πολιτών.
Ας αποφύγει το Υπουργείο την επανάληψη των λαθών του παραγοντισμού και των υποκειμενισμών και παραγοντισμών που αναπαράγουν μια περιθωριακή εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης. Να στραφεί με υπεύθυνο και σοβαρό τρόπο στην αναβάθμιση της μαθηματικής και επιστημονικής σκέψης και της κριτικής ψηφιακής κατάρτισης όλων των παιδιών".
Μια χαρά καλοί στα Μαθηματικά είναι οι δάσκαλοι. Αλλάξτε βιβλία και πείτε στους συγγραφείς να μην πετάγονται από το ένα κεφάλαιο στο άλλο εντός της ίδιας ενότητος προτού διδαχθεί ένα αντικείμενο. Προς Θεού, να μην επιλεγούν πανεπιστημιακοί! Δεν είναι οι κατάλληλοι συγγραφείς σχολικών εγχειριδίων για δημοτικά σχολεία. Και τέλος, να εξαλειφθεί τελείως η άλγεβρα από τα δημοτικά. Άλφα δεύτερα (α/2) και άγνωστος x δεν πρέπει να έχουν καμμία θέση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν την νοητική ωρίμανση για να τα καταλάβουν αυτά τα πράγματα. Δεν χάνουν τίποτε αν τα μάθουν στο Γυμνάσιο. Μέχρι την ΣΤ΄ τάξη αρκούν η προπαίδεια, η απλή μέθοδος των τριών, τα κλάσματα και η διαίρεση με δεκαδικό διαιρέτη. Από γεωμετρία και στερεομετρία μόνο εμβαδόν και περίμετρο ή όγκο βασικών σχημάτων/στερεών. Μια χαρά τα μάθαμε εμείς αργότερα. Εγώ μέχρι σήμερα, μολονότι αποφοίτησα από το Λύκειο το 1993 και είμαι τριτοδεσμίτης (της θεωρητικής κατευθύνσεως), μπορώ να λύσω ασκήσεις με 3 αγνώστους, με λογαρίθμους, με διακρίνουσα, με αλγεβρική και γεωμετρική πρόοδο, και ας μην έκανα αυτά που κάνουν τώρα τα δύσμοιρα παιδιά από το Δημοτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορείτε παρά να συμφωνήσετε με τα παραπάνω, αξιότιμοι κύριοι μαθηματικοί της Μαθηματικής Εταιρείας. Τα μαθηματικά τα αγαπήσατε και γίνατε καλοί σε αυτά, μαθαίνοντάς τα όπως περιγράφω ανωτέρω, όχι όλα από το Δημοτικό.