Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019

Στη Λάρισα. ο Βουλευτής Ημαθίας Ουρσουζίδης Γιώργος συμμετείχε ως κεντρικός εισηγητής με θεμα «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» στο συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΕΓΓΕΤΑ)

 Σήμερα 15/02/2019 ο Βουλευτής Ημαθίας Ουρσουζίδης Γιώργος συμμετείχε ως κεντρικός εισηγητής στο συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΕΓΓΕΤΑ) στη Λάρισα. Στο συνέδριο συμμετείχαν ειδικοί επιστήμονες από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Ο βουλευτής μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στα παρακάτω ζητήματα Οδικής
Ασφάλειας. «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις» Λάρισα 15 & 16 Φεβρουαρίου 2019 Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων: «Διερεύνηση Αιτίων Τροχαίων Ατυχημάτων & Υποβολή Προτάσεων για Δημιουργία Προϋποθέσεων Ασφαλέστερης Διακίνησης Προσώπων & Προϊόντων» Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι, Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές, για την τιμητική πρόσκληση και να τους συγχαρώ για την πρωτοβουλία. Επίσης θέλω να δηλώσω ότι με χαρά βρίσκομαι σήμερα εδώ, με την ιδιότητα του προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων. Θα πω δυο λόγια για την επιτροπή μας. Δεν είμαστε ειδικοί επιστήμονες, από μια συγκυρία βρισκόμαστε σ αυτή τη θέση ευθύνης, προσπαθούμε όμως για το καλύτερο. Έργο της επιτροπής είναι να επεξεργάζεται τις προτάσεις των ειδικών που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, και να συντάσσει στο τέλος της κοινοβουλευτικής συνόδου την έκθεσή της, ώστε δια του Προέδρου της Βουλής, να αποσταλεί στα συναρμόδια υπουργεία για περαιτέρω επεξεργασία και παραγωγή νομοθετικού έργου. Όλοι οι εισηγητές που προσήλθαν στην Επιτροπή μας – τους ευχαριστούμε θερμά γι αυτό - σε 76 συνεδριάσεις τα τελευταία τρία χρόνια, εκτός των ειδικών θεμάτων που επέλεξαν να παρουσιάσουν, περιέγραψαν 2 ανοιχτά και ξεκάθαρα την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Παρά την προσπάθεια που καταβάλλει η πολιτεία και ιδιωτικοί φορείς, δεν προκύπτουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και παρά τη βελτίωση των δεικτών οδικής ασφάλειας τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά μεταξύ των κρατών της Ε.Ε. με τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων/παθόντων. (Δ.Π.Θ. καθ. Προφυλλίδης) ● Το 2017 είχαμε 730 νεκρούς - 77 λιγότερους - μείωση 9,55 % ● Είχαμε αντίστοιχα, 705 βαριά τραυματίες - 150 λιγότερους. ● Και 12.070 ελαφρά τραυματίες - 728 λιγότερους από το 2016. ● Το 2018 είχαμε 709 νεκρούς - 21 λιγότερους - μείωση 2,87 % ● Οι Βαριά Τραυματίες είναι 699 – 6 λιγότερους (705). ● Οι Ελαφρ. Τραυματίες είναι 12.061 – 9 λιγότερους (12.070) 2,043 2,157 2,105 2,182 2,116 2,037 1,880 1,634 1,605 1,670 1,658 1,657 1,612 1,553 1,456 1,258 1,141 988 879 795 793 807 3,475 3,327 4,288 4,720 4,558 4,200 3,238 2,608 2,348 2,395 2,270 2,021 1,821 1,872 1,676 1,709 1,626 1,399 1,212 1,016 999 850 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 0 1,000 2,000 3,000 4,000 5,000 6,000 7,000 Νεκροί Βαριά τραυματίες 3 Το 2016 ο μέσος όρος τροχαίων θυμάτων της Ε.Ε. ήταν 51 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους, στη χώρα μας το 2016 ήταν 74 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους, δηλαδή 45% περισσότερο από το μέσο όρο της Ε.Ε. Tο 2017 ο αντίστοιχος δείκτης έχει περιοριστεί στους 68 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους, περιορίζοντας αντίστοιχα τη διαφορά από τον μέσο ευρωπαϊκό δείκτη στο 33%. Tο 2018 ο αντίστοιχος δείκτης έχει περιοριστεί στους 67 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στον παρακάτω πίνακα (Ε.Μ.Π.) φαίνεται η μείωση των τροχαίων, παρά την αύξηση των οχημάτων τα τελευταία 3 χρόνια. 4 ▲ Τρείς είναι οι βασικοί παράμετροι που επηρεάζουν το οδικά ατυχήματα; ► Οδικό περιβάλλον - Υποδομές ► Όχημα - Συντηρημένο όχημα / Νέες Τεχνολογίες ► Χρήστης Οδού - Παιδεία Οδικής Ασφάλειας/Ενημέρωση Ι. ΥΠΟΔΟΜΕΣ Ο δημόσιος τομέας συνέβαλε κυρίως με την ολοκλήρωση των κύριων οδικών αξόνων: 1. «Κεντρική Οδός Α.Ε.» (Ε65) συνολικού μήκους 175 km - κόστος 831 εκατ. ● Πρώτο τμήμα: Λαμία – Ξυνιάδα μήκους 32,27 χιλιομέτρων (306 εκατ. ευρώ) περιλαμβάνει πέντε κόμβους, μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. ● Δεύτερο τμήμα: Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017. ● Τρίτο τμήμα: Τρίκαλα - Εγνατία επισπεύδονται οι διαπραγματεύσεις ΥΠΟΜΕ - ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση του. Το έργο έπρεπε να παραδοθεί στο σύνολό του το 2012, τελικά μετά από μεγάλη προσπάθεια σώθηκε το έργο και παραδόθηκε το μεσαίο τμήμα, στις… 5/9/2017. 5 2. Αιγαίου «Σήραγγες Τεμπών» (Μαλιακός- Κλειδί, τμήμα ΠΑΘΕ) Το έργο συνολικού Μήκους 230 χλμ, Τελικό κόστος 1,29 δις, ολοκληρώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση (αρχική πρόβλεψη 2012) και δόθηκε σε κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2017, σημαντικότατο έργο για την Οδική Ασφάλεια της χώρας. Κανείς δεν ξεχνά τα τραγικά δυστυχήματα των Τεμπών, τα 21 νεαρά βλαστάρια, τους 16χρονους μαθητές της Ημαθίας και τους 7 νεαρούς φιλάθλους του ΠΑΟΚ. 3. Ιόνια οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα, Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό) Μήκος 196 χλμ - Τελικό κόστος 1,64 δις. Το έργο παραδόθηκε επίσης με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη (2012),… στις 5/9/2017. 4. Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα (63χλμ) - Κόρινθος (120χλμ) – Πάτρα (19) Μήκος 202 χλμ - Το έργο παραδόθηκε επίσης με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη (2012),… στις 11/4/2017 5. Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και κλάδος Λεύκο - Σπάρτη) Μήκος 205 χλμ (νέος 123 χλμ - συντήρηση υπάρχοντος 82χλμ) - Το έργο παραδόθηκε επίσης με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη (2012),… το 2017 ! 6 ▲ Από την επαναδιαπραγμάτευση των 4 οδικών αξόνων, ΙΟΝΙΑ, ΟΛΥΜΠΙΑ, Ε65, ΜΟΡΕΑΣ, σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, που προέκυψαν από τις δυσμενέστατες για το δημόσιο συμβάσεις των προηγούμενων, πετύχαμε συνολικό όφελος 764.477.733 ευρώ για τους Έλληνες φορολογούμενους. 6. «Ολοκλήρωση αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος» Μετά από πολλά χρόνια καθυστέρησης, ολοκληρώνεται η διαδικασία ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο για το σύνολο του δημοπρατούμενου έργου (8 εργολαβίες), συνολικής Συμβατικής Δαπάνης 502.37 εκ. ευρώ και Συνολικού Μήκους 74,15 km. Ένα έργο απολύτως αναγκαίο, θα έπρεπε να έχει υλοποιηθεί εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον, η συχνότητα των τροχαίων όπως καταγράφεται τον κατατάσσει μεταξύ των χειρότερων δρόμων του οδικού δικτύου της χώρας. 7. Β.Ο.Α.Κ. Ισχυροί όμιλοι από Ελλάδα και εξωτερικό εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή του (ΒΟΑΚ), στην πρώτη φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας την οποία έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ● Για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο μήκους 163 χιλιομέτρων, υπέβαλαν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος 5 εταιρείες και κοιν/ξίες εταιρειών. Θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. ● Για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη, μήκους 22 χιλιομέτρων, υπέβαλαν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος 5 εταιρείες και κοιν/ξίες εταιρειών. Θα υλοποιηθεί μέσω Σ.Δ.Ι.Τ. ● Το τρίτο τμήμα, Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Η εκπόνηση των μελετών για την δημοπράτηση του βρίσκεται στο τελικό στάδιο. ▲ Έργο απολύτως αναγκαίο, αποτελεί προτεραιότητα για την επιτροπή μας, όπως ήδη εισηγηθήκαμε στο αρμόδιο υπουργείο, αφορά στην ασφαλή 7 σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων της Κρήτης και αναμένεται να αφήσει - εκτός των άλλων - ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα. 8. Μετρό Θεσσαλονίκης Το Μετρό Θεσσαλονίκης, με 9,6 χλμ. Γραμμής – μόνο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης - από Σ. Σταθμό μέχρι τη Ν. Ελβετία θα διαθέτει 13 σταθμούς. Ξεκίνησε με ανορθόδοξο τρόπο 1986-1987, συνέχισε με κάποιες αποτυχημένες απόπειρες δημοπράτησης τη δεκαετία του ’90, για να φτάσει το 2006 να δημοπρατηθεί σαν δημόσιο, συγχρηματοδοτούμενο έργο που ήταν και η ορθόδοξη διαδικασία. Το 2012, που έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί το έργο, είχε ήδη πέντε χρόνια καθυστέρησης και το 2014 το έργο σταμάτησε. Τον Μάρτιο του 2016 είχε ποσοστό ολοκλήρωσης 37% ξεκίνησε με ένα καινούριο χρονοδιάγραμμα, με σκοπό να ολοκληρωθεί το 2020. Δηλαδή, μέσα σε 2,5 χρόνια προχώρησε το 30% του έργου, όταν σε 10 χρόνια από το 2006 μέχρι το 2016 είχε προχωρήσει μόνο το 37% του έργου. Σήμερα μπορούμε να σχεδιάσουμε να παραδώσουμε το σύνολο της γραμμής, δηλαδή από την Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο τέλος του 2020. Όσο αφορά την κύρια γραμμή, το σύστημα έχει διαστασιολογηθεί για 18.000 επιβάτες κατ΄ ελάχιστον ανά ώρα και ανά κατεύθυνση με χρονοαπόσταση 90 δευτερολέπτων. Αντιλαμβάνεστε την κυκλοφοριακή ανακούφιση και τον περιορισμό των συνεπειών λόγω περιορισμού της χρήσης του αυτοκινήτου. Όλοι οι ειδικοί μας επεσήμαναν τη μεγάλη συμβολή των υποδομών στη μείωση των τροχαίων, ωστόσο οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. ● Απόλυτη προτεραιότητα του ΥΠΟΜΕ η ολοκλήρωση των Οδικών Αξόνων και λοιπών υποδομών της χώρας ● Το συμφέρον εταιρειών και κράτους ταυτίζονται 8 Αθήνα 15.2.2019 Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ