Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Καμία κάμερα στην τάξη! Ούτε μια ώρα on – line αναμετάδοσης του μαθήματος & Ποιoς έχει την ευθύνη? Επιστολή του Π. Τσεκούρα εκπαιδευτικού Πληροφορικής ​

 


Καμία κάμερα στην τάξη! Ούτε μια ώρα on – line αναμετάδοσης του μαθήματος

Το Υπουργείο Παιδείας για μια ακόμη φορά προκαλεί. Αντί να πάρει μέτρα για την κανονική λειτουργία των σχολείων και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με όρους υγιεινής και ασφάλειας, εξέδωσε εγκύκλιο Αριθμ. 120126/ΓΔ4, για την «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021» (ΕξΑΕ), με την οποία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει τη γνωστή αντιπαιδαγωγική, αντιεκπαιδευτική και αντιδραστική διάταξη του ν4686/20, για την on –line αναμετάδοση των μαθημάτων, που καθολικά καταδίκασε η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος (σε εφαρμογής της σχετικής Π.Ν.Π.) προβλέπει, μεταξύ άλλων, στην περίπτωση που το τμήμα ή ολόκληρη η σχολική μονάδα λειτουργούν κανονικά, την παροχή EξΑΕ «υπό τη μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές οι οποίοι δεν δύναται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία».

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές που ί) ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (π.χ. μαθητές σε χημειοθεραπεία, με νεφρική νόσο ή ανεπάρκεια, κυστική ίνωση κ ά.) ή ίί) συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορωνοϊό COVID.

Επιπλέον, προχωρά σε αμφίβολες ρυθμίσεις σε σχέση με τη δημιουργία διαδικτυακών τμημάτων (και ως προς τη δημιουργία τους και ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους), καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών με τις διατάξεις για τη συμπλήρωση ωραρίου σε διαδικτυακά τμήματα, δημιουργώντας έτσι εργασιακές σχέσεις «λάστιχο». Δεν αναλαμβάνει σε καμία περίπτωση την ευθύνη για την παροχή, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, όλου του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Συνάδελφοι/σες

Για μια ακόμα φορά τονίζουμε ότι ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Οι εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, το χρονικό διάστημα της καραντίνας και της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων, στάθηκαν δίπλα στους μαθητές «με όλα τα μέσα», ξεπέρασαν τις υπαρκτές δυσκολίες και τα εμπόδια εξαιτίας της έλλειψης τεχνικών μέσων και με αίσθημα ευθύνης κράτησαν ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε κάθε περίπτωση αναστολής λειτουργίας των σχολείων θα πράξουμε το ίδιο. Θα μείνουμε αρωγοί δίπλα στα παιδιά. Θα σταθούμε στο πλευρό τους.

Ξεκαθαρίζουμε όμως προς την πλευρά της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας: Καμία κάμερα δε θα μπει στις σχολικές τάξεις. Το σχολικό μάθημα δε θα μετατραπεί σε reality!!

Με την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος της τάξης οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές αυτοπεριορίζονται, αυτολογοκρίνονται και ακυρώνεται - απονεκρώνεται κάθε μάθηση και διαπαιδαγώγηση. Διαρρηγνύεται η σύνθετη παιδαγωγική σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού!

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Τους εκπαιδευτικούς, τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Διευθυντές των σχολείων να απέχουν από κάθε ενέργεια που συμβάλλει στην υλοποίηση της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος. Αξιοποιούμε και συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή, που κήρυξε το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020, από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του αρ.63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων.

Επιπλέον, τους καλούμε να αξιοποιήσουν το σχέδιο πρακτικού που έχει σταλεί, δίνοντας βάρος κυρίως στο παιδαγωγικά μη αποδεκτό της διαδικασίας της on-line αναμετάδοσης των μαθημάτων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου έχει τη δυνατότητα, με υπεύθυνο και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο τρόπο, να προγραμματίσει (αξιοποιώντας όλα τα μέσα) τον τρόπο διατήρησης της επαφής με τους μαθητές σε περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων και σχολικών μονάδων. Η υποχρεωτική δημιουργία διαδικτυακών τμημάτων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιομορφίες, η ηλικία και άλλοι εκπαιδευτικοί παράγοντες δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η υποχρεωτική επιβολή ανεφάρμοστων και εκτός τόπου και χρόνου υποχρεωτικών ωρολογίων προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τάξεις που κλείνουν.

Δε θα γίνει αποδεκτή καμία πίεση και κανένας αυταρχισμός της διοίκησης απέναντι σε συναδέλφους που δίνουν τη μάχη μέσα σε αντίξοες συνθήκες χωρίς καμία στήριξη.

Βοήθεια, στήριξη, αλληλεγγύη οι εκπαιδευτικοί φυσικά και θα δώσουν προς τους μαθητές ξανά, όποτε χρειαστεί, με όλα τα μέσα! Επιτέλους η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

1. Να αποσυρθεί τώρα η αντιπαιδαγωγική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο που εισάγει την On-line αναμετάδοση του μαθήματος.

2. Να μειωθεί τώρα στους 15 (το ανώτερο) ο αριθμός μαθητών στην τάξη με πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.

3. Για τους μαθητές που θα απουσιάσουν από τα σχολεία για λόγους υγείας ή COVID-19: Για όσους ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου να συνεχιστεί η κατ’ οίκον διδασκαλία, όπου είναι εφικτό, με τη λήψη όλων των μέτρων που προβλέπονται. Για τους μαθητές που θα απουσιάσουν απ’ το σχολείο, για σημαντικό διάστημα, λόγω COVID-19 ( των ιδίων ή των γονιών τους) να τους παρασχεθεί πρόσθετη διδακτική στήριξη με την επιστροφή τους στο σχολείο (με πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού).

4. Για τις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας σχολείων και τμημάτων να δοθούν, με ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας όλα τα απαραίτητα μέσα (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τάμπλετ, δωρεάν internet κ.α.).

5. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου να αποφασίσει με παιδαγωγικό τρόπο πώς θα στηρίξει με όλα τα μέσα τους μαθητές των κλειστών τμημάτων ή όλου του σχολείου.

6. Πρόσληψη όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη των έκτακτων κενών που δημιουργούνται. Καμία καταστρατήγηση του ωραρίου και των εργασιακών δικαιωμάτων.

7. Να δημιουργηθούν εδώ και τώρα χιλιάδες νέες αίθουσες. Λιγότεροι μαθητές ανά τάξη. Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και τους μαθητές.

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ!

ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΖΩΝΤΑΝΗΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ποιος έχει την ευθύνη?

Κυβέρνηση και υπουργείο παίζουν κυριολεκτικά με τις ζωές μας.

Με τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου εσωτερικών βάζουν εμπόδια στη χορήγηση των αδειών ευπαθών ομάδων. Πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να επιστρέψουν στα σχολεία.

Είμαι καθηγητής πληροφορικής 66 χρονών και ρωτάω:

· Ήταν λάθος η προηγούμενη εγκύκλιος που όριζε τους άνω των 65 χρονών στις ομάδες αυξημένου κινδύνου, ενώ τώρα χρειάζεται και άλλο νόσημα; Όταν μιλάνε ακόμη και για SMS για να βγουν απλά από το σπίτι τους οι άνω των 65;

· Άλλαξαν τα επιστημονικά δεδομένα ή αυτό γίνεται για λόγους εξοικονόμησης ανθρωπίνου δυναμικού;

· Ποιος φέρνει την ευθύνη αν νοσήσει ο εκπαιδευτικός όταν είναι γνωστό ότι η μάσκα προστατεύει 85%;

· Ποιος φέρνει την ευθύνη να μου πει ότι τηρούνται μέτρα προστασίας και μπορώ να συνωστίζομαι σε αίθουσα πληροφορικής κλουβί, 12 υπολογιστών που με το ζόρι χωρούν 12 καθίσματα, όταν μπαίνουν 21 μαθητές και ανά δύο σε κάθε υπολογιστή;

· Πώς προστατεύεται ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός όταν λόγω φύσης μαθήματος πρέπει ο καθηγητής να πηγαίνει συνεχώς δίπλα στους μαθητές;

· Ποιος φέρνει την ευθύνη όταν αναγκάζουν εκπαιδευτικό να μπαίνει μέχρι τα 67 στην τάξη;

· Ποιος φέρνει την ευθύνη αν νοσήσει, ακόμη και αν βγει από την εντατική θα έχει πρόβλημα υγείας;

Ευθύνη έχουν όλοι αυτοί που στερούν από τους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα στην υγεία τους και τη ζωή τους.

Τσεκούρας Πέτρος καθηγητής Πληροφορικής

4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Oι πιο επικίνδυνες τροφές του κόσμου.

  Σ’ αυτό τον κόσμο δεν υπάρχουν μόνο γευστικά πιάτα και νόστιμα φαγητά, αλλά και τροφές που μπορούν να μας κάνουν κακό και πρέπει να τις ...