Τέταρτη αναφορά του ΑΚΚΕΛ σήμερα στην επιτροπή αναφορών του ευρωπαικού κοινοβουλίου για τις κατασχέσεις επιδοτήσεων. Ο αγώνας μας δεν θα σταματήσει ποτέ....
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης παρατηρείται το εξής φαινόμενο. Η Ελληνικές κυβερνήσεις με όλα τα οικονομικά προβλήματα, έχουν βάλει στο στόχαστρο τα 2,8 δις ευρώ των αγροτικών επιδοτήσεων που προέρχονται απο την Ε.Ε. Σκαρφίζονται διάφορες τεχνικές που θα καταστήσουν ολόκληρο τον αγροτικό πληθυσμό οφειλέτες και το Ελληνικό κράτος θα κατάσχει στο σύνολο τις ευρωπαικές επιδοτήσεις.
Τετραπλασίασαν τις ασφαλιστικές εισφορές, τριπλασίασαν την φορολόγηση, αύξησαν μέσω φόρων το κόστος ενέργειας (ρεύμα και πετρέλαιο), φορολόγησαν τις αγροτικές επιδοτήσεις και πολλές άλλες αντιαγροτικές ενέργειες που κατέστησαν τους Έλληνες αγρότες στο σύνολο τους οφειλέτες και σχεδόν οι μισές επιδοτήσεις να καταλήγουν στα ταμεία του κράτους αντί να συμβάλουν στην βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλεύσεων. Παρά την απαγόρευση βάση Ελληνικής νομοθεσίας και τις αποφάσεις Υπουργού οικονομικών, νομικού συμβουλίου του κράτους,αν. ΓΓ φορολογικής διοίκησης, ΟΠΕΚΕΠΕ περί ακατάσχετου των αγροτικών επιδοτήσεων, οι τράπεζες στην τελευταία πληρωμή βασικής ενίσχυσης Οκτωβρίου 17 κατέσχεσαν τις επιδοτήσεις πάνω απο 200.000 αγροτών, καταδικάζοντας τους σε βέβαιο επαγγελματικό θάνατο αφού εκτός των επιδοτήσεων με την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού (χωρίς καμία ενημέρωση) κατάσχουν και την παραγωγή στο 100% καθώς και όποια χρήματα μπούνε στον λογαριασμό απο όποια πηγή. Γεγονός που εκτός της ξαφνικής πτώχευσης που σου επιβάλει το Ελληνικό κράτος έχει οδηγήσει σε εκατοντάδες αυτοκτονίες συνάδελφους μας Έλληνες αγρότες.αγρότες.Η κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού σημαίνει ξαφνικό και βέβαιο επαγγελματικό θάνατο για τον αγροτικό κόσμο. Τα τελευταία 2 χρόνια η Ελληνικές κυβερνήσεις οδήγησαν σε επαγγελματικό θάνατο πάνω απο 280.000 συναδέλφους μας και αυτό θα το δείτε απο τις δηλώσεις καλλιέργειας, κάθε χρόνο μειώνεται δραματικά ο αριθμός των αγροτών στην χώρα μας απο ένα εκατομμύριο κάποτε φτάσαμε σήμερα στους 540.000 αγρότες, οι μισοί τουλάχιστον οδηγήθηκαν στην αναγκαστική έξοδο.Εκτός απο την ευρωπαϊκή νομοθεσία όπου είναι ξεκάθαρη και ρητά αναφέρει πως απαγορεύεται κάθε κατάσχεση των ευρωπαϊκών αγροτικών επιδοτήσεων, υπάρχει και μια πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της οποίας το Αγροτικό Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας έχει εκφράσει τις επιφυλάξεις του και μάλιστα κατέθεσε και ερώτηση στην επιτροπή αναφορών του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου. Πως γίνεται για το ίδιο θέμα η προκαταβολές και οι ενδιάμεσες πληρωμές να κρίνονται ακατάσχετες αλλά η εξόφληση να μπορεί να κατασχεθεί ; Όπως και να έχουν τα πράγματα οι επιδοτήσεις είναι ακατάσχετες και απαγορεύεται ρητός κάθε παρακράτηση,μπλοκάρισμα ή κατάσχεση. Οι τράπεζες όμως παράνομα και με πρακτικές μαφίας εξακολουθούν να παρανομούν αφανίζοντας τον Έλληνα παραγωγό και ευθύνονται για πολλές αυτοκτονίες μετά τις κατασχέσεις των αγροτικών επιδοτήσεων. Ο πρωθυπουργός ενώ έχει εξαγγείλει ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό αγροτών, τονίζοντας πως αν μάθουν στην ευρωπαϊκή ένωση πως οι Έλληνες πολιτικοί κατάσχουν τις επιδοτήσεις τα πρόστιμα και οι καταλογισμοί που θα τους επιβάλει η ΕΕ θα είναι πολλαπλάσια των ποσών που έχουν κατασχεθεί, Ως τώρα όμως δεν έχουμε δει κάποια κίνηση παρά μόνο υποσχέσεις, ίσος περιμένει να καταβληθούν πρώτα οι επιδοτήσεις, να κατασχεθούν ακόμη μια φορά, να αυτοκτονήσουν και να καταστραφούν συνάδελφοι μας και να το εμφανίσουν κάποια στιγμή ως προεκλογική εξαγγελία. Άλωστε ζητάμε μόνο τα αυτονόητα τήρηση των νόμων Ελληνικών αλλά πρωτίστως ευρωπαϊκών μιας και η κοινοτική νομοθεσία υπερισχύει.
Για τις κατασχέσεις των επιδοτήσεων και όταν οι ΝΔ είχε ζητήσει απο την τρόικα την απελευθέρωση των κατασχέσεων, μίλησε με τον ποιο περιγραφικό τρόπο ο πρώην επίτροπος γεωργίας της ευρωπαϊκής ένωσης Ντάσιαν Τσιόλος.
''Oι αγροτικές επιδοτήσεις είναι ενισχύσεις για τους γεωργούς. Δεν είναι ενισχύσεις για τον οποιοδήποτε δημόσιο φορέα, είτε συλλέγει φόρους είτε συλλέγει οποιοδήποτε άλλο χρέος των αγροτών.
Αυτό ξεκαθάρισε ο Επίτροπος Γεωργίας της ΕΕ κ. Ντάτσιαν Τσιόλος, απαντώντας στο ερώτημα για το αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συμφωνήσει, μέσω της συμμετοχής της στην τρόικα, στο να συμψηφιστούν οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις στους Έλληνες αγρότες με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς τον ΟΓΑ.
Εάν σε εθνικό επίπεδο υπάρξει απόφαση για κάποιο αντισταθμιστικό τρόπο ο οποίος θα χρησιμοποιεί αυτές τις ενισχύσεις, θα πρέπει να ανταποκρίνεται στο γράμμα και στο πνεύμα των σχετικών κοινοτικών διατάξεων. Και στη συνέχεια ο Επίτροπος πρόσθεσε τα εξής: «Εγώ έχω την ευθύνη μιας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής η οποία εφαρμόζεται σε 28 κράτη - μέλη της ΕΕ. Το κάθε κράτος - μέλος έχει μια φορολογική και δημοσιονομική πολιτική, της Ελλάδας, δεν είναι ίδια με τη Γερμανία ή με την Ισπανία ή με κάποιο άλλο κράτος - μέλος.
Αυτές είναι εθνικές πολιτικές, δεν είναι κοινοτικές πολιτικές. Εγώ δεν μπορώ να διαπραγματευτώ και δεν είναι ο ρόλος μου το πως θα αποφασίσει το κάθε κράτος - μέλος να εφαρμόσει κάποια στοιχεία της δημοσιονομικής ή της φορολογικής πολιτικής. Το μόνο το οποίο μπορώ να πω είναι ότι αυτές οι ενισχύσεις είναι ενισχύσεις για τους γεωργούς. Δεν είναι ενισχύσεις για τον οποιοδήποτε δημόσιο φορέα, είτε συλλέγει φόρους είτε συλλέγει οποιοδήποτε άλλο χρέος των αγροτών.
Όλες αυτές οι αποφάσεις ούτως ή άλλως υπό κανονικές συνθήκες πρέπει να κοινοποιούνται εκ των προτέρων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εάν αποφασίσει το κράτος - μέλος να χρησιμοποιήσει τα χρήματα τα οποία πρέπει να λάβει ο γεωργός για οποιονδήποτε άλλο σκοπό, πέρα του να τα δώσει απ' ευθείας στον γεωργό.
Αυτά τα χρήματα αφορούν ένα τελικό ωφελούμενο που είναι ο Έλληνας γεωργός. Και λέω Έλληνας, το ίδιο ισχύει βεβαίως για όλα τα κράτη - μέλη. Εάν το κράτος - μέλος αποφασίσει οτιδήποτε σχετικό, πρέπει να πληροφορήσει εγκαίρως την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όχι την τρόικα, η τρόικα είναι άλλο πράγμα. Εγώ έχω την ευθύνη της Γενικής Διεύθυνσης Γεωργίας, εγώ έχω την ευθύνη της εφαρμογής της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, η οποία θα πρέπει να εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα κράτη - μέλη. Στην Κοινή Γεωργική Πολιτική η Ελλάδα έχει τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις όπως όλα τα άλλα κράτη - μέλη».
Μετά από γνωμοδότηση της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) που έγινε αποδεκτή από τον υφυπουργό οικονομικών μπαίνουν περιορισμοί στις κατασχέσεις αγροτικών επιδοτήσεων για οφειλές στο Δημόσιο, αλλά μόνο στις περιπτώσεις «που αποσκοπούν στην υπό του δικαιούχου εις το μέλλον ενέργεια συγκεκριμένης επένδυσης ή στην επίτευξη συγκεκριμένου έργου ή αποτελέσματος».
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 9 του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), όπως ισχύουν και του άρθρου 48 παρ. 1 του ν. 4174/2013, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. έχει την υποχρέωση να επιδιώξει την είσπραξη όλων των ληξιπροθέσμων σε αυτήν οφειλών, ανεξάρτητα από την αιτία προέλευσής τούς, λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα από το νόμο αναγκαστικά μέτρα (κατάσχεση ακινήτων, κατάσχεση κινητών είτε στα χέρια του οφειλέτη είτε κινητών και απαιτήσεων του εν γένει στα χέρια τρίτων καθώς και στα χέρια των Πιστωτικών Ιδρυμάτων κατά τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2915/2001 και των άρθρων 30, 30Α και 30Β του ΚΕΔΕ), κατά των οφειλετών και των συνυποχρέων για το καθυστερούμενο μέρος του χρέους είτε αθροιστικά είτε καθένα χωριστά κατά την ελεύθερη κρίση του για τη διακοπή της παραγραφής τους και τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου.
Με την ολοκλήρωση της κατάσχεσης εις χείρας τρίτου επέρχεται αυτοδικαίως αναγκαστική εκχώρηση της κατασχεθείσης χρηματικής απαίτησης στο κατασχόν Δημόσιο, το οποίο πλέον καθίσταται δικαιούχος του συνόλου αυτής. Η κατάσχεση δεν αίρεται πριν την εξόφληση ή τη διαγραφή του χρέους, για το οποίο αυτή επιβλήθηκε.
Επίσης, με τη διάταξη του άρθρου 30 παρ. 4 του Κ.Ε.Δ.Ε. σε συνδυασμό με την αριθμ. Δ6Α 1054391 ΕΞ 2014/1.4.2014 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης, παρέχεται η ευχέρεια στον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. μετά από σχετική αίτηση του οφειλέτη να περιορίσει με αιτιολογημένη Απόφασή του το ποσό ή ποσοστό της κατάσχεσης που του επιβλήθηκε υπό προϋποθέσεις που ορίζονται στην ΠΟΛ.1092/3.4.2014 εγκύκλιο της Διοίκησης.
Επιπρόσθετα, με τη διάταξη του άρθρου 31 παρ. 2 του Κ.Ε.Δ.Ε., όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ. 94Α/14-08-2015), ισχύει το ακατάσχετο καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα για έναν και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα για κάθε φυσικό πρόσωπο μέχρι το ποσό των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως.
Σε περίπτωση που υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο ο λογαριασμός αυτός. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης, με την οποία γνωστοποιείται από το φυσικό πρόσωπο ο μοναδικός τραπεζικός λογαριασμός (σχετ. ΠΟΛ.1222/2015 και ΠΟΛ.1182/2014).
Εξαιρούνται από την κατάσχεση κάθε είδους κοινοτικές ενισχύσεις ή επιδοτήσεις στα χέρια του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. (=Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ως τρίτου), μέχρι την κατάθεσή τους στον τραπεζικό λογαριασμό των δικαιούχων ή μέχρι την με άλλο τρόπο καταβολή τους σε αυτούς.
Επίσης, στη διάταξη της περίπτωσης α' της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του ν. 4314/23-12-2014 (ΦΕΚ. 265Α'), όπως και σε αντίστοιχες ομοίου περιεχομένου, όπως της παρ. 4 του άρθρου 242 του ν.4072/2012 (ΦΕΚ 86Α') ρητά ορίζεται ότι δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία οι προκαταβολές και οι ενδιάμεσες πληρωμές των δικαιούχων για την υλοποίηση των πράξεων που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης.
Στην περίπτωση αυτή παραμένουν σε ισχύ οι γενικές διατάξεις περί φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, χωρίς όμως τον όρο της παρακράτησης. Αντίθετα, οι τελικές πληρωμές των ανωτέρω δικαιούχων, μετά την ολοκλήρωση του έργου, δύνανται να κατάσχονται, συμψηφίζονται, παρακρατούνται ή να αποδίδονται για λογαριασμό του δικαιούχου και καταβάλλονται με την υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
Σε κάθε περίπτωση, όταν επιβάλλονται από το Δημόσιο κατασχέσεις σε τραπεζικές καταθέσεις εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων ως τρίτων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και ποσά κοινοτικών επιδοτήσεων, τα πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία γνωρίζουν την προέλευση της κατάθεσης και το είδος των ενισχύσεων, οφείλουν να εξετάζουν κάθε φορά, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας για το ακατάσχετο αυτών.
Περαιτέρω, με τις διατάξεις της περίπτωσης 2 της Υποπαραγράφου ΙΑ2, της παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του νόμου 4254/2014 (Α 85) και την αρ. Β/7/11711/884/10.4.2014 (Β 906) κοινή απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας συστήθηκε η υποχρέωση συμψηφισμού των εκκαθαρισμένων επιστροφών Φόρου Εισοδήματος και ΦΠΑ με οφειλές των δικαιούχων αυτών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και καθορίστηκε η σχετική διαδικασία.
Στην περίπτωση που ο δικαιούχος της επιστροφής δεν έχει οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση και τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, η επιστροφή διενεργείται και τα ποσά επιστρέφονται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Τέλος, σημειώνεται ότι κατά τις διατάξεις του άρθρου 451 του Αστικού Κώδικα δεν επιτρέπεται συμψηφισμός κατά ακατάσχετης απαίτησης εκτός εάν προβλέπεται με ρητή διάταξη νόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ