Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2017

Πώς θα ψωνίσετε φθηνότερα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Εξοικονόμηση έως και 12% μπορεί να εξασφαλίσει ο Έλληνας καταναλωτής επιλέγοντας έξυπνες αγορές.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι ευκαιρίες για τον καταναλωτή είναι πολλές και εάν τις εκμεταλλευτεί μέσω των προσφορών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ, θα έχει τη δυνατότητα να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του.
Σύμφωνα με την έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, βάσει έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του
2017, οι τιμές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μέρκετ είναι μειωμένες κατά 3% φέτος σε σχέση με το 2016 και στα ίδια επίπεδα κατά μέσο όρο με το 2014.
Οι τιμές έχουν επηρεαστεί από την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ την τελευταία 3ετία. Ενώ η τελική αξία του καλαθιού είναι σχεδόν ίδια με το 2014, η αξία με τις τιμές προ ΦΠΑ να είναι μειωμένη 3%. Συνολικά για το τυπικό αυτό καλάθι, ο αναλογούν ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το 2014.
Η μείωση που καταγράφεται οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία 3ετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές και value for money. Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι συνολικά η μείωση τιμών για τα προϊόντα του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού φαίνεται πως είναι μεγαλύτερη για τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα μικρά σημεία πώλησης, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.
Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται (πίνακας 1) στις 13 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 2 οι τιμές είναι αμετάβλητες και σε 7 παρουσιάζουν αύξηση. Οι τιμές των κρεάτων οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι σε συνέχεια του έντονου ανταγωνισμού των προηγούμενων ετών θα παρουσιάσουν μείωση στις αρνιού και χοιρινού με την τιμή της γαλοπούλας να παραμένει σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2016. Η διακυμάνσεις-αυξήσεις που παρατηρούνται σε συγκεκριμένα οπωροκηπευτικά εκτιμάται ότι οφείλονται στις καιρικές συνθήκες του φετινού Φθινοπώρου.
f072ce9a-b42d-4150-8dd3-e12adb44ed8c
Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.
Συγκεκριμένα:
Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)
Εκπτωτικά κουπόνια
Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές
Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών
Το δείγμα προϊόντων που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης ανανεώθηκαν το 2014-2015 και περιλαμβάνουν: Γαλοπούλα Νωπή (κιλό), Γαλοπούλα Κατεψυγμένη (κιλό), Χοιρινό χωρίς κόκκαλο (κιλό), Αρνί (κιλό), Μελομακάρονα (κιλό), Κουραμπιέδες (κιλό), Βασιλόπιτα (κιλό), Βούτυρο (500 γρ.), Αυγά L (6 τμχ), Πατάτες (5 κιλά), Τομάτες (κιλό), Μαρούλι (1 τμχ), Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (κιλό), Ρύζι καρολίνα (500 γρ.), Φέτα βαρέλι (κιλό), Καρύδια (500 γρ.), Κάστανα (500 γρ.), Ζάχαρη άχνη (κιλό), Φύλλο κρούστας (500 γρ.), Κρασί Μοσχοφίλερο Λευκό (750 ML), Γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), Αναψυκτικό τύπου Cola (1,5 λίτρο).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ