Δελτίο Τύπου για τη συνάντηση του Δ.Σ. ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 14/2/2019, μετά από αίτημα της ΔΟΕ, και συζητήθηκαν τα εξής:
1. Για τους 4,5 χιλιάδες διορισμούς εκπαιδευτικών και τους αναπληρωτές
Ο Υπ. Παιδείας είπε μόνο ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος από την επόμενη χρονιά και ότι η κατανομή στους διορισμούς θα
είναι αναλογική με την κατανομή κατά κλάδο στους αναπληρωτές.
Μπαίνει Μάρτης σε λίγο και η
κυβέρνηση ακόμα δεν είναι σε θέση – ή δε θέλει – να προχωρήσει σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις! Η πρωτοβουλία των 140 και πλέον Συνδικάτων του Δημοσίου για άρση κάθε συνταγματικής απαγόρευσης και διορισμό τώρα όλων των συμβασιούχων συνεχίζεται με νέα κινητοποίηση τον Μάρτη, ώστε να διοριστούν τώρα και οι 30.000 αναπληρωτές εκπ/κοί, για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες των σχολείων! 2. Για τον «προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας», έτσι λένε τώρα την αξιολόγηση των σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών! Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ, αφού δήλωσε τη διαφωνία της μόνο για το κομμάτι του νόμου 4547/2018 που αφορά στην αξιολόγηση των στελεχών, αλλά δεν το έθεσε προς συζήτηση, ζήτησε να μην επαφίεται σε κάθε Υπουργό Παιδείας να καθορίζει με νόμο τους δείκτες αξιολόγησης, αλλά να καθοριστούν σε μόνιμη βάση με νόμο, να μην εμπλέκεται το Σχολικό Συμβούλιο (δήμος και γονείς) στην αξιολόγηση του σχολείου στην πρώτη θεματική ενότητα «Σχολείο και Σχολική Ζωή», που έχει να κάνει με τις σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας και τις σχέσεις του σχολείου με την τοπική κοινωνία, και τέλος να μην είναι υποχρεωτικό να εφαρμοστούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων οι παρατηρήσεις-προτάσεις του Συντονιστή Εκπαίδευσης, που στην ουσία είναι ο βασικός εμπλεκόμενος στην αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι πολλά τα λύνει η ζωή και δεν πρέπει να λύνονται όλα νομοθετικά, ότι οι ρόλοι εκπαιδευτικών, γονιών και δήμου στο Σχολικό Συμβούλιο είναι καθορισμένοι, και ότι δεν είναι υποχρεωτικό να εισακούονται οι παρατηρήσεις του Συντονιστή Εκπ/σης από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης και …καθάρισε! Σε ερώτηση εκπροσώπου της ΑΣΕ για το πώς είναι δυνατόν να αξιολογείται το σχολείο για την «ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών» και τη «σχολική διαρροή», η απάντηση συμβούλου του Υπουργού ήταν ότι «δε μπορώ να πω τίποτα γι’ αυτό» (!) και παρεμβαίνοντας ο Υπουργός ισχυρίστηκε ότι έχει ευθύνη το σχολείο για αυτά και ότι εμείς θέλουμε να κρύψουμε τις ευθύνες του! Μετά από αυτό, είναι πρόκληση να ισχυρίζεται ότι τώρα δεν υπάρχει αξιολόγηση των εκπ/κών, όταν παραμένουν σε ισχύ ακόμα και δείκτες της αξιολόγησης της Ν.Δ.! Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΚΕ=ΑΕΕΚΕ+ΕΡΑ/ΣΥΡΙΖΑ) πήγε στη συνάντηση με απόφαση υπέρ της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, που προβλέπει ο ν. 4547/2018 (για πρώτη φορά υπάρχει απόφαση υπέρ νόμου για την αξιολόγηση!) και γι’ αυτό στάθηκε στα επιμέρους, οπότε ο Υπ. Παιδείας, έχοντας έναν τόσο βολικό συνομιλητή, δεν έκανε καμία υποχώρηση στο ζήτημα της αξιολόγησης των σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών! Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ έχει τεράστιες ευθύνες, που βάζει πλάτη να περάσει η αξιολόγηση, αποφάσισε να κάνει απεργία-αποχή μόνο για την αξιολόγηση των στελεχών και βάζει πλάτη να περάσει η αντιδραστική αξιολόγηση σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών με την οποία ΕΕ, ΟΟΣΑ, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου Ν.Δ., ΚΙΝΑΛ… θέλουν να περάσουν την αντιεκπαιδευτική τους πολιτική, να προσαρμόσουν το σχολείο στις νέες ανάγκες της αγοράς, που θα έχει και ως αποτέλεσμα να κατηγοριοποιηθούν σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Η βάση του Κλάδου έχει τη δύναμη να το ανατρέψει, όπως το έκανε κι άλλες φορές, με αποφάσεις από τα κάτω, ήδη πάνω από 50 ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ έχουν πάρει αποφάσεις ενάντια συνολικά στην αξιολόγηση! Η αξιολόγηση δεν πρέπει να περάσει! 3. Για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΟΕΥ). Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε από τον Υπουργό να μη λειτουργήσουν οι ΟΕΥ, ώσπου να διευκρινιστούν κάποια ζητήματα με συγκεκριμένες οδηγίες από το Υπουργείο. Ο υπεύθυνος σε θέματα ΕΑΕ κ. Κασιανός παραδέχτηκε ότι φτάνει στο Υπ. Παιδείας «αγωνία και αμηχανία από τους συναδέλφους μην τυχόν κάνουν λάθος»! Έτσι μετέφρασε τη δικαιολογημένη αντίδραση των συναδέλφων και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και ΕΛΜΕ, που καλούν τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τις Ομάδες. Διευκρίνισε ότι τα νέα ΚΕΣΥ (αυτά που ιδρύθηκαν επιπλέον από τα υπάρχοντα ΚΕΔΥ που έγιναν ΚΕΣΥ) θα στελεχωθούν του χρόνου, αφού στεγαστούν πρώτα (!), και ισχυρίστηκε ότι τα υπάρχοντα είναι επαρκώς στελεχωμένα (!) κάτι που δεν στέκει. Π.χ. το 1 ο ΚΕΣΥ Α Αθήνας έχει 39 άτομα για πάνω από 400 σχολεία, πάνω από 6000 εκπαιδευτικούς και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές! Τελικά είπε ότι θα στείλει οδηγίες και συγκεκριμένες φόρμες το Υπουργείο, ώστε να διευκρινιστούν και ενιαιοποιηθούν στην αντιμετώπισή τους ζητήματα και ώσπου να γίνει αυτό δέχτηκε να μη λειτουργήσουν οι ΟΕΥ και να γίνεται ό,τι γινόταν ως τώρα. Παράλληλα διευκρίνισε ότι, με βάση τον νόμο αλλά και τον κανονισμό των ΚΕΣΥ, μπορεί να παραπέμπεται ένα παιδί στο ΚΕΣΥ με αίτημα του γονιού αλλά και του σχολείου και στη φάση αυτή το ΚΕΣΥ θα ζητάει από το σχολείο πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων και τη συνήθη παιδαγωγική έκθεση. Διευκρίνισε δε ότι οι υπάρχουσες αξιολογήσεις για την παράλληλη στήριξη ισχύουν και για του χρόνου. Ο ελιγμός αυτός του Υπουργείου, η μεταφορά δηλ. της έναρξης λειτουργίας των ΟΕΥ για αργότερα, έγινε κάτω από την πίεση της αντίδρασης της βάσης του Κλάδου! Οι δεκάδες ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ όμως δε ζητάνε μεταφορά αλλά να μη συγκροτηθούν καθόλου ΟΕΥ, να στελεχωθούν οι δομές της ΕΑΕ, για να βοηθιούνται έτσι ουσιαστικά τα παιδιά, τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Δυστυχώς το Υπουργείο είχε απέναντί του βολικό συνομιλητή την πλειοψηφία της ΔΟΕ, που, όχι μόνο δεν εκμεταλλεύτηκε τις αποφάσεις των ΣΥΛΛΟΓΩΝ για να πιέσει, αλλά συμφωνεί με το Υπουργείο και στο ζήτημα των ΟΕΥ και ζήτησε μόνο τη μεταφορά της έναρξης λειτουργίας τους, ό,τι δηλαδή έκανε το Υπουργείο! Οι συνάδελφοι πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα για τον ρόλο αυτής της πλειοψηφίας και για το πόση πλάτη βάζει τελικά στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! Στην ουσία ΔΟΕ και Υπουργείο ταυτίζονται και στο ζήτημα αυτό! Δεν είναι τυχαίο που για άλλη μια φορά ο Υπουργός έδωσε συγχαρητήρια στην πλειοψηφία της ΔΟΕ και δη στη ΔΑΚΕ, που με τη στάση της αυτή δε βοηθάει τάχα τον Μητσοτάκη και συμβάλει στην αυτονομία του συνδικαλιστικού κινήματος!! Και από τη στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ στις ΟΕΥ φαίνεται πόσο αναγκαία είναι η αλλαγή συσχετισμού δύναμης στην Ομοσπονδία και ότι τελικά αυτή η πλειοψηφία αποδεικνύει συνεχώς ότι είναι μέρος του προβλήματος! 4. Εξελίξεις στην εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε να εφαρμοστεί η Δίχρονη παντού και με την ανάλογη υποδομή. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι την επόμενη δεύτερη χρονιά εφαρμογής της κουτσουρεμένης Δίχρονης ΠΑ θα μπουν στο πρόγραμμα άλλοι 116 Δήμοι, μέσα στους οποίους θα είναι και κάποιοι μεγάλοι δήμοι, κυρίως όμως έξω από Αττική και Θεσ/νίκη. Όταν ρωτήθηκαν σε τι ποσοστό παιδιών αντιστοιχούν οι 116 αυτοί δήμοι, δεν απάντησαν. Να θυμίσουμε ότι οι 184 δήμοι, που μπήκαν την πρώτη χρονιά, αντιστοιχούσαν σε κάτω του 25% των παιδιών. Φυσικά η ηγεσία του Υπουργείου επικαλέστηκε ξανά τις αντιδράσεις της ΚΕΔΕ (όπου συντριπτική πλειοψηφία έχουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), δηλώνοντας όμως παράλληλα ότι τελικά πολλοί δήμοι που δεν είχαν μπει την πρώτη χρονιά το πήραν απάνω τους και θα μπουν τη δεύτερη. Δήλωσε δε ότι λεφτά για ανεγέρσεις υπάρχουν, αλλά, επειδή η ανέγερση είναι χρονοβόρα διαδικασία, θα πάνε σε ενδιάμεσες λύσεις κυρίως προκάτ και ενοίκιο! Θυμίζουμε δε ότι ως τώρα η κυβέρνηση όλα κι όλα διέθεσε 95 προκάτ για τη Δίχρονη! Μας ενημέρωσαν ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για συντόμευση των διαδικασιών εξασφάλισης κτηριακής υποδομής για την 3η χρονιά, που είναι τα δύσκολα, για να μπουν οι υπόλοιποι μεγάλοι δήμοι. Με βάση την ανακοίνωση που έχουν βγάλει οι εργαζόμενοι στην ΚΤΥΠ για το ζήτημα αυτό, φαίνεται ότι η ΚΤΥΠ ανέλαβε να φτιάξει τη ρύθμιση και να προωθήσει την υποδομή με 200 προκάτ! Στην ίδια ανακοίνωση οι εργαζόμενοι τονίζουν μεν την ανάγκη και τη διάθεση να βοηθήσουν να καλυφθούν οι άμεσες κτηριακές ανάγκες για τα Νηπιαγωγεία, αλλά εκφράζουν και φόβο ότι η «λύση» αυτή, ακολουθώντας την τακτική «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», θα μείνει μόνιμη και θα στεγαστούν για πολλά χρόνια νήπια-προνήπια σε προκάτ αίθουσες τον 21ο αιώνα! Το σίγουρο είναι ότι ο αγώνας για να φτιαχτούν σύγχρονες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά ως 4 χρόνων να είναι σε δημόσιους δωρεάν παιδικούς σταθμούς και τα προνήπια-νήπια στα δημόσια νηπιαγωγεία, θα είναι συνεχής και μακρύς. Δε θα σταματήσουμε, ώσπου η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή να γίνει πραγματικότητα για όλα τα παιδιά! 5. Τέλος, μπήκαν στη συνάντηση του Δ.Σ. ΔΟΕ με ηγεσία Υπ. Παιδείας μια σειρά σοβαρά ζητήματα που έχουν προκύψει κι απασχολούν σοβαρά συναδέλφους, όπως κλήσεις σε απολογία των Προϊσταμένων Νηπιαγωγών στον Πύργο, η είσοδος εκπροσώπων της υγειονομικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια λειτουργίας των Νηπιαγωγείων Ζακύνθου, η δίωξη Δ/ντών για τα μέτρα πυροπροστασίας, για τα οποία το Υπουργείο δεν ανέλαβε τις ευθύνες του! 6. Στο τέλος της συνάντησης, ο Υπουργός ζήτησε ούτε λίγο ούτε πολύ να τον συγχαρεί η ΔΟΕ για την προωθούμενη θεσμοθέτηση άδειας ανατροφής 3,5 μηνών για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, με τον όρο να είναι μέσα στην ίδια σύμβαση! Φυσικά εισέπραξε τη δήλωση εκπροσώπου της ΑΣΕ ότι δε μας χαρίστηκε, το κερδίσαμε με τους αγώνες μας και θα συνεχίσουμε, ώσπου να γίνει 9μηνο, όπως είναι και στις μόνιμες, και φυσικά ότι πρέπει να αρθεί ο περιορισμός να είναι μέσα στην ίδια σύμβαση, ώστε να τη χρησιμοποιούν όλες οι συναδέλφισσες και με τον τρόπο που την έχει ανάγκη η καθεμία (όποτε τη χρειάζεται, όλη μαζί ή με μειωμένο ωράριο). Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, Οι πρόσφατοι αγώνες μας, που δυσκόλεψαν την κυβέρνηση και την ανάγκασαν να κάνει και τις παραχωρήσεις που αναφέραμε, δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει και για το εκπαιδευτικό κίνημα! Κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική! Κόντρα στην πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ, που έκανε σημαία της τον κυβερνητικό συνδικαλισμό! Συσπειρωμένοι στους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ μας, αλλάζοντας τον συσχετισμό δύναμης παντού, και σε συμπόρευση με το ταξικό κίνημα, μπορούμε και θα αλλάξουμε την κατάσταση, για να ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας με σύγχρονα δικαιώματα!
Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας … Δεν διστάζει σε τίποτα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε τίποτα, προκειμένου να μετατρέψει στα μάτια της νέας γενιάς τα αμερικάνικα γεράκια του πολέμου σε «περιστέρια της ειρήνης και της δημοκρατίας». Ακολουθώντας τη flexible “αντιμπεριαλιστική” πολιτική της που γεμίζει την Ελλάδα με βάσεις του ΝΑΤΟ ακόμα και για πυρηνικά όπλα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί στα σχολεία το πρόγραμμα FLEX που «χρηματοδοτείται αποκλειστικά από την κυβέρνηση των Η.Π.Α, υπό τη διαχείριση του Γραφείου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Υποθέσεων (ECA) του Υπουργείου Εξωτερικών (US Department of State) των Η.Π.Α.» Το πρόγραμμα προσφέρει υποτροφίες σε μαθητές που επιλέγονται μέσω διαγωνισμού, για να μείνουν ένα χρόνο στις Η.Π.Α, σε οικογένεια υποδοχής και να φοιτήσουν σε σχολείο εκεί. Το Υπουργείο φαίνεται ότι διάβασε με μεγάλη προσοχή την έκθεση του State Department για την Ελλάδα και την προτροπή προς την κυβέρνηση να επιχειρήσει και «μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα να αμβλύνει τα αισθήματα αντιαμερικανισμού που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία». Η σχετική ανακοίνωση που προωθείται στα σχολεία αναφέρει ότι το πρόγραμμα FLEX δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μάθουν για τους ανθρώπους και την κουλτούρα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Καθόλου τυχαία αναφέρεται η Μέση Ανατολή, η Αφρική, η Ασία ως περιοχές που υλοποιείται το πρόγραμμα.. Γνωρίζαμε ότι έχουν μεγάλη αγωνία «οι αριστεροί κυβερνώντες» να πάρουν το βραβείο του καλού μεντεσέ στα Βαλκάνια, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται ότι δεν έχει μείνει στάλα τσίπα… Aναρωτιόμαστε ποια κουλτούρα και ποιες αξίες θέλει να μεταλαμπαδεύσει το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ στους μαθητές μας; Θα τους μάθει για την ιστορία του αντιπολεμικού κινήματος των ΗΠΑ; Θα τους μάθει για τους αγώνες εξίσωσης των δικαιωμάτων λευκών και μαύρων; Ή μήπως θα τους μάθει τις «διαβολικά καλές» αξίες της Αμερικάνικης άρχουσας τάξης για την επιβολή της ισχύος δια πυρός και σιδήρου σε όλο τον πλανήτη; : Φτιάχνω βάσεις, στέλνω στρατεύματα, βομβαρδίζω και αυτά τα ονομάζω ανθρωπιστικές επεμβάσεις, αγώνας για τη δημοκρατίας και στα διδάσκω κιόλας σαν αμερικάνικες αξίες… Αυτές τις «αξίες» θέλει η κυβέρνηση να μεταλαμπαδεύσει σε μαθητές 15 και 16 χρόνων προκειμένου να ξεπλύνει τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό αντιμετωπίζοντας τους εκπαιδευτικούς ως ιθαγενείς που τρώνε κουτόχορτο. Έλεος πια! Γνωρίζουμε καλά τις αξίες ενός συστήματος που έχει μετατρέψει ακόμα και τα σχολεία κυριολεκτικά σε εμπόλεμη ζώνη, που είναι εξπέρ στον εμπαιγμό και στην χυδαία προπαγάνδα. Στα μάτια των μαθητών μας βλέπουμε τα παιδιά όλου του κόσμου: Τα βομβαρδισμένα σχολεία, νοσοκομεία και σπίτια στην Συρία, στην Γιουγκοσλαβία, στο Ιρακ, τα πνιγμένα προσφυγόπουλα, τις αλλαγές συνόρων και τις νέες εντάσεις στα Βαλκάνια … Ας ψάξουν άλλου για συνενόχους στο έγκλημα που και ο ελληνικός λαός έχει βιώσει με την δικτατορία του 1967, την Κύπρο, τις γκρίζες ζώνες του Αιγαίου και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό… Τα σωματεία και η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να καταδικάσουν αυτά τα προγράμματα. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε παιδαγωγοί και έχουμε ευθύνη για τη νέα γενιά. Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να μένει αδιάφορος, δεν μπορεί να συναινέσει στην διαπαιδαγώγηση των μαθητών μας με τις πιο αντιδραστικές και μαύρες αξίες made in USA!!
κυβέρνηση ακόμα δεν είναι σε θέση – ή δε θέλει – να προχωρήσει σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις! Η πρωτοβουλία των 140 και πλέον Συνδικάτων του Δημοσίου για άρση κάθε συνταγματικής απαγόρευσης και διορισμό τώρα όλων των συμβασιούχων συνεχίζεται με νέα κινητοποίηση τον Μάρτη, ώστε να διοριστούν τώρα και οι 30.000 αναπληρωτές εκπ/κοί, για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες των σχολείων! 2. Για τον «προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας», έτσι λένε τώρα την αξιολόγηση των σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών! Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ, αφού δήλωσε τη διαφωνία της μόνο για το κομμάτι του νόμου 4547/2018 που αφορά στην αξιολόγηση των στελεχών, αλλά δεν το έθεσε προς συζήτηση, ζήτησε να μην επαφίεται σε κάθε Υπουργό Παιδείας να καθορίζει με νόμο τους δείκτες αξιολόγησης, αλλά να καθοριστούν σε μόνιμη βάση με νόμο, να μην εμπλέκεται το Σχολικό Συμβούλιο (δήμος και γονείς) στην αξιολόγηση του σχολείου στην πρώτη θεματική ενότητα «Σχολείο και Σχολική Ζωή», που έχει να κάνει με τις σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας και τις σχέσεις του σχολείου με την τοπική κοινωνία, και τέλος να μην είναι υποχρεωτικό να εφαρμοστούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων οι παρατηρήσεις-προτάσεις του Συντονιστή Εκπαίδευσης, που στην ουσία είναι ο βασικός εμπλεκόμενος στην αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι πολλά τα λύνει η ζωή και δεν πρέπει να λύνονται όλα νομοθετικά, ότι οι ρόλοι εκπαιδευτικών, γονιών και δήμου στο Σχολικό Συμβούλιο είναι καθορισμένοι, και ότι δεν είναι υποχρεωτικό να εισακούονται οι παρατηρήσεις του Συντονιστή Εκπ/σης από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης και …καθάρισε! Σε ερώτηση εκπροσώπου της ΑΣΕ για το πώς είναι δυνατόν να αξιολογείται το σχολείο για την «ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών» και τη «σχολική διαρροή», η απάντηση συμβούλου του Υπουργού ήταν ότι «δε μπορώ να πω τίποτα γι’ αυτό» (!) και παρεμβαίνοντας ο Υπουργός ισχυρίστηκε ότι έχει ευθύνη το σχολείο για αυτά και ότι εμείς θέλουμε να κρύψουμε τις ευθύνες του! Μετά από αυτό, είναι πρόκληση να ισχυρίζεται ότι τώρα δεν υπάρχει αξιολόγηση των εκπ/κών, όταν παραμένουν σε ισχύ ακόμα και δείκτες της αξιολόγησης της Ν.Δ.! Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΚΕ=ΑΕΕΚΕ+ΕΡΑ/ΣΥΡΙΖΑ) πήγε στη συνάντηση με απόφαση υπέρ της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, που προβλέπει ο ν. 4547/2018 (για πρώτη φορά υπάρχει απόφαση υπέρ νόμου για την αξιολόγηση!) και γι’ αυτό στάθηκε στα επιμέρους, οπότε ο Υπ. Παιδείας, έχοντας έναν τόσο βολικό συνομιλητή, δεν έκανε καμία υποχώρηση στο ζήτημα της αξιολόγησης των σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών! Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ έχει τεράστιες ευθύνες, που βάζει πλάτη να περάσει η αξιολόγηση, αποφάσισε να κάνει απεργία-αποχή μόνο για την αξιολόγηση των στελεχών και βάζει πλάτη να περάσει η αντιδραστική αξιολόγηση σχολείων και μέσω αυτών και των εκπαιδευτικών με την οποία ΕΕ, ΟΟΣΑ, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου Ν.Δ., ΚΙΝΑΛ… θέλουν να περάσουν την αντιεκπαιδευτική τους πολιτική, να προσαρμόσουν το σχολείο στις νέες ανάγκες της αγοράς, που θα έχει και ως αποτέλεσμα να κατηγοριοποιηθούν σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Η βάση του Κλάδου έχει τη δύναμη να το ανατρέψει, όπως το έκανε κι άλλες φορές, με αποφάσεις από τα κάτω, ήδη πάνω από 50 ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ έχουν πάρει αποφάσεις ενάντια συνολικά στην αξιολόγηση! Η αξιολόγηση δεν πρέπει να περάσει! 3. Για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΟΕΥ). Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε από τον Υπουργό να μη λειτουργήσουν οι ΟΕΥ, ώσπου να διευκρινιστούν κάποια ζητήματα με συγκεκριμένες οδηγίες από το Υπουργείο. Ο υπεύθυνος σε θέματα ΕΑΕ κ. Κασιανός παραδέχτηκε ότι φτάνει στο Υπ. Παιδείας «αγωνία και αμηχανία από τους συναδέλφους μην τυχόν κάνουν λάθος»! Έτσι μετέφρασε τη δικαιολογημένη αντίδραση των συναδέλφων και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και ΕΛΜΕ, που καλούν τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τις Ομάδες. Διευκρίνισε ότι τα νέα ΚΕΣΥ (αυτά που ιδρύθηκαν επιπλέον από τα υπάρχοντα ΚΕΔΥ που έγιναν ΚΕΣΥ) θα στελεχωθούν του χρόνου, αφού στεγαστούν πρώτα (!), και ισχυρίστηκε ότι τα υπάρχοντα είναι επαρκώς στελεχωμένα (!) κάτι που δεν στέκει. Π.χ. το 1 ο ΚΕΣΥ Α Αθήνας έχει 39 άτομα για πάνω από 400 σχολεία, πάνω από 6000 εκπαιδευτικούς και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές! Τελικά είπε ότι θα στείλει οδηγίες και συγκεκριμένες φόρμες το Υπουργείο, ώστε να διευκρινιστούν και ενιαιοποιηθούν στην αντιμετώπισή τους ζητήματα και ώσπου να γίνει αυτό δέχτηκε να μη λειτουργήσουν οι ΟΕΥ και να γίνεται ό,τι γινόταν ως τώρα. Παράλληλα διευκρίνισε ότι, με βάση τον νόμο αλλά και τον κανονισμό των ΚΕΣΥ, μπορεί να παραπέμπεται ένα παιδί στο ΚΕΣΥ με αίτημα του γονιού αλλά και του σχολείου και στη φάση αυτή το ΚΕΣΥ θα ζητάει από το σχολείο πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων και τη συνήθη παιδαγωγική έκθεση. Διευκρίνισε δε ότι οι υπάρχουσες αξιολογήσεις για την παράλληλη στήριξη ισχύουν και για του χρόνου. Ο ελιγμός αυτός του Υπουργείου, η μεταφορά δηλ. της έναρξης λειτουργίας των ΟΕΥ για αργότερα, έγινε κάτω από την πίεση της αντίδρασης της βάσης του Κλάδου! Οι δεκάδες ΣΥΛΛΟΓΟΙ και ΕΛΜΕ όμως δε ζητάνε μεταφορά αλλά να μη συγκροτηθούν καθόλου ΟΕΥ, να στελεχωθούν οι δομές της ΕΑΕ, για να βοηθιούνται έτσι ουσιαστικά τα παιδιά, τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Δυστυχώς το Υπουργείο είχε απέναντί του βολικό συνομιλητή την πλειοψηφία της ΔΟΕ, που, όχι μόνο δεν εκμεταλλεύτηκε τις αποφάσεις των ΣΥΛΛΟΓΩΝ για να πιέσει, αλλά συμφωνεί με το Υπουργείο και στο ζήτημα των ΟΕΥ και ζήτησε μόνο τη μεταφορά της έναρξης λειτουργίας τους, ό,τι δηλαδή έκανε το Υπουργείο! Οι συνάδελφοι πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα για τον ρόλο αυτής της πλειοψηφίας και για το πόση πλάτη βάζει τελικά στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! Στην ουσία ΔΟΕ και Υπουργείο ταυτίζονται και στο ζήτημα αυτό! Δεν είναι τυχαίο που για άλλη μια φορά ο Υπουργός έδωσε συγχαρητήρια στην πλειοψηφία της ΔΟΕ και δη στη ΔΑΚΕ, που με τη στάση της αυτή δε βοηθάει τάχα τον Μητσοτάκη και συμβάλει στην αυτονομία του συνδικαλιστικού κινήματος!! Και από τη στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ στις ΟΕΥ φαίνεται πόσο αναγκαία είναι η αλλαγή συσχετισμού δύναμης στην Ομοσπονδία και ότι τελικά αυτή η πλειοψηφία αποδεικνύει συνεχώς ότι είναι μέρος του προβλήματος! 4. Εξελίξεις στην εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ ζήτησε να εφαρμοστεί η Δίχρονη παντού και με την ανάλογη υποδομή. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι την επόμενη δεύτερη χρονιά εφαρμογής της κουτσουρεμένης Δίχρονης ΠΑ θα μπουν στο πρόγραμμα άλλοι 116 Δήμοι, μέσα στους οποίους θα είναι και κάποιοι μεγάλοι δήμοι, κυρίως όμως έξω από Αττική και Θεσ/νίκη. Όταν ρωτήθηκαν σε τι ποσοστό παιδιών αντιστοιχούν οι 116 αυτοί δήμοι, δεν απάντησαν. Να θυμίσουμε ότι οι 184 δήμοι, που μπήκαν την πρώτη χρονιά, αντιστοιχούσαν σε κάτω του 25% των παιδιών. Φυσικά η ηγεσία του Υπουργείου επικαλέστηκε ξανά τις αντιδράσεις της ΚΕΔΕ (όπου συντριπτική πλειοψηφία έχουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), δηλώνοντας όμως παράλληλα ότι τελικά πολλοί δήμοι που δεν είχαν μπει την πρώτη χρονιά το πήραν απάνω τους και θα μπουν τη δεύτερη. Δήλωσε δε ότι λεφτά για ανεγέρσεις υπάρχουν, αλλά, επειδή η ανέγερση είναι χρονοβόρα διαδικασία, θα πάνε σε ενδιάμεσες λύσεις κυρίως προκάτ και ενοίκιο! Θυμίζουμε δε ότι ως τώρα η κυβέρνηση όλα κι όλα διέθεσε 95 προκάτ για τη Δίχρονη! Μας ενημέρωσαν ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για συντόμευση των διαδικασιών εξασφάλισης κτηριακής υποδομής για την 3η χρονιά, που είναι τα δύσκολα, για να μπουν οι υπόλοιποι μεγάλοι δήμοι. Με βάση την ανακοίνωση που έχουν βγάλει οι εργαζόμενοι στην ΚΤΥΠ για το ζήτημα αυτό, φαίνεται ότι η ΚΤΥΠ ανέλαβε να φτιάξει τη ρύθμιση και να προωθήσει την υποδομή με 200 προκάτ! Στην ίδια ανακοίνωση οι εργαζόμενοι τονίζουν μεν την ανάγκη και τη διάθεση να βοηθήσουν να καλυφθούν οι άμεσες κτηριακές ανάγκες για τα Νηπιαγωγεία, αλλά εκφράζουν και φόβο ότι η «λύση» αυτή, ακολουθώντας την τακτική «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», θα μείνει μόνιμη και θα στεγαστούν για πολλά χρόνια νήπια-προνήπια σε προκάτ αίθουσες τον 21ο αιώνα! Το σίγουρο είναι ότι ο αγώνας για να φτιαχτούν σύγχρονες υποδομές, ώστε όλα τα παιδιά ως 4 χρόνων να είναι σε δημόσιους δωρεάν παιδικούς σταθμούς και τα προνήπια-νήπια στα δημόσια νηπιαγωγεία, θα είναι συνεχής και μακρύς. Δε θα σταματήσουμε, ώσπου η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή να γίνει πραγματικότητα για όλα τα παιδιά! 5. Τέλος, μπήκαν στη συνάντηση του Δ.Σ. ΔΟΕ με ηγεσία Υπ. Παιδείας μια σειρά σοβαρά ζητήματα που έχουν προκύψει κι απασχολούν σοβαρά συναδέλφους, όπως κλήσεις σε απολογία των Προϊσταμένων Νηπιαγωγών στον Πύργο, η είσοδος εκπροσώπων της υγειονομικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια λειτουργίας των Νηπιαγωγείων Ζακύνθου, η δίωξη Δ/ντών για τα μέτρα πυροπροστασίας, για τα οποία το Υπουργείο δεν ανέλαβε τις ευθύνες του! 6. Στο τέλος της συνάντησης, ο Υπουργός ζήτησε ούτε λίγο ούτε πολύ να τον συγχαρεί η ΔΟΕ για την προωθούμενη θεσμοθέτηση άδειας ανατροφής 3,5 μηνών για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, με τον όρο να είναι μέσα στην ίδια σύμβαση! Φυσικά εισέπραξε τη δήλωση εκπροσώπου της ΑΣΕ ότι δε μας χαρίστηκε, το κερδίσαμε με τους αγώνες μας και θα συνεχίσουμε, ώσπου να γίνει 9μηνο, όπως είναι και στις μόνιμες, και φυσικά ότι πρέπει να αρθεί ο περιορισμός να είναι μέσα στην ίδια σύμβαση, ώστε να τη χρησιμοποιούν όλες οι συναδέλφισσες και με τον τρόπο που την έχει ανάγκη η καθεμία (όποτε τη χρειάζεται, όλη μαζί ή με μειωμένο ωράριο). Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, Οι πρόσφατοι αγώνες μας, που δυσκόλεψαν την κυβέρνηση και την ανάγκασαν να κάνει και τις παραχωρήσεις που αναφέραμε, δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει και για το εκπαιδευτικό κίνημα! Κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική! Κόντρα στην πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ, που έκανε σημαία της τον κυβερνητικό συνδικαλισμό! Συσπειρωμένοι στους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ μας, αλλάζοντας τον συσχετισμό δύναμης παντού, και σε συμπόρευση με το ταξικό κίνημα, μπορούμε και θα αλλάξουμε την κατάσταση, για να ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας με σύγχρονα δικαιώματα!
Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας … Δεν διστάζει σε τίποτα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε τίποτα, προκειμένου να μετατρέψει στα μάτια της νέας γενιάς τα αμερικάνικα γεράκια του πολέμου σε «περιστέρια της ειρήνης και της δημοκρατίας». Ακολουθώντας τη flexible “αντιμπεριαλιστική” πολιτική της που γεμίζει την Ελλάδα με βάσεις του ΝΑΤΟ ακόμα και για πυρηνικά όπλα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί στα σχολεία το πρόγραμμα FLEX που «χρηματοδοτείται αποκλειστικά από την κυβέρνηση των Η.Π.Α, υπό τη διαχείριση του Γραφείου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Υποθέσεων (ECA) του Υπουργείου Εξωτερικών (US Department of State) των Η.Π.Α.» Το πρόγραμμα προσφέρει υποτροφίες σε μαθητές που επιλέγονται μέσω διαγωνισμού, για να μείνουν ένα χρόνο στις Η.Π.Α, σε οικογένεια υποδοχής και να φοιτήσουν σε σχολείο εκεί. Το Υπουργείο φαίνεται ότι διάβασε με μεγάλη προσοχή την έκθεση του State Department για την Ελλάδα και την προτροπή προς την κυβέρνηση να επιχειρήσει και «μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα να αμβλύνει τα αισθήματα αντιαμερικανισμού που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία». Η σχετική ανακοίνωση που προωθείται στα σχολεία αναφέρει ότι το πρόγραμμα FLEX δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μάθουν για τους ανθρώπους και την κουλτούρα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Καθόλου τυχαία αναφέρεται η Μέση Ανατολή, η Αφρική, η Ασία ως περιοχές που υλοποιείται το πρόγραμμα.. Γνωρίζαμε ότι έχουν μεγάλη αγωνία «οι αριστεροί κυβερνώντες» να πάρουν το βραβείο του καλού μεντεσέ στα Βαλκάνια, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται ότι δεν έχει μείνει στάλα τσίπα… Aναρωτιόμαστε ποια κουλτούρα και ποιες αξίες θέλει να μεταλαμπαδεύσει το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ στους μαθητές μας; Θα τους μάθει για την ιστορία του αντιπολεμικού κινήματος των ΗΠΑ; Θα τους μάθει για τους αγώνες εξίσωσης των δικαιωμάτων λευκών και μαύρων; Ή μήπως θα τους μάθει τις «διαβολικά καλές» αξίες της Αμερικάνικης άρχουσας τάξης για την επιβολή της ισχύος δια πυρός και σιδήρου σε όλο τον πλανήτη; : Φτιάχνω βάσεις, στέλνω στρατεύματα, βομβαρδίζω και αυτά τα ονομάζω ανθρωπιστικές επεμβάσεις, αγώνας για τη δημοκρατίας και στα διδάσκω κιόλας σαν αμερικάνικες αξίες… Αυτές τις «αξίες» θέλει η κυβέρνηση να μεταλαμπαδεύσει σε μαθητές 15 και 16 χρόνων προκειμένου να ξεπλύνει τον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό αντιμετωπίζοντας τους εκπαιδευτικούς ως ιθαγενείς που τρώνε κουτόχορτο. Έλεος πια! Γνωρίζουμε καλά τις αξίες ενός συστήματος που έχει μετατρέψει ακόμα και τα σχολεία κυριολεκτικά σε εμπόλεμη ζώνη, που είναι εξπέρ στον εμπαιγμό και στην χυδαία προπαγάνδα. Στα μάτια των μαθητών μας βλέπουμε τα παιδιά όλου του κόσμου: Τα βομβαρδισμένα σχολεία, νοσοκομεία και σπίτια στην Συρία, στην Γιουγκοσλαβία, στο Ιρακ, τα πνιγμένα προσφυγόπουλα, τις αλλαγές συνόρων και τις νέες εντάσεις στα Βαλκάνια … Ας ψάξουν άλλου για συνενόχους στο έγκλημα που και ο ελληνικός λαός έχει βιώσει με την δικτατορία του 1967, την Κύπρο, τις γκρίζες ζώνες του Αιγαίου και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό… Τα σωματεία και η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να καταδικάσουν αυτά τα προγράμματα. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε παιδαγωγοί και έχουμε ευθύνη για τη νέα γενιά. Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να μένει αδιάφορος, δεν μπορεί να συναινέσει στην διαπαιδαγώγηση των μαθητών μας με τις πιο αντιδραστικές και μαύρες αξίες made in USA!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ