Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από την ψήφιση του νόμου για την
ισοτίμηση των πτυχίων Κολεγίων και ΑΕΙ και η υπουργός Παιδείας δηλώνει
με σαφήνεια ότι επίκεινται νέες νομοθετικές παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα
της Εκπαίδευσης, δημόσιας και ιδιωτικής. Πέρα από τη σαφή τοποθέτησή της
περί ανάγκης να θεσπιστεί το πλαίσιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
προσωπικού, ανοίγει και άλλα θέματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς
των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, σε τηλεοπτική της συνέντευξη, με αφορμή την κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, δήλωσε ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν μειωμένο ωράριο σε σχέση με τους συναδέλφους τους σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ.
Όλως τυχαίως(;), λίγες μέρες αργότερα, ο σύνδεσμος ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων εκδίδει ανακοίνωση με την οποία διαμαρτύρεται για το φαινόμενο της παραίτησης ιδιωτικών εκπαιδευτικών που προτιμούν να εργαστούν ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση. Βέβαια, δεν λένε κουβέντα για τις πιθανές αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν έναν ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αυτή την επιλογή (απλήρωτη υπερωριακή εργασία, μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών, μαζικές απολύσεις στο τέλος της διετούς σύμβασης κλπ). Εννοείται, βέβαια, ότι κανένα ουσιαστικό πρόβλημα κάλυψης θέσεων δεν υπάρχει για τα σχολεία τους. Πρώτα απ’ όλα, είναι λίγες οι περιπτώσεις παραίτησης στη μέση της σχολικής χρονιάς, ενώ είναι γελοίο να μιλάνε οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων για πρόβλημα κάλυψης των θέσεων που αφήνουν οι λίγοι παραιτηθέντες συνάδελφοι τη στιγμή που όλοι ξέρουν πόσες δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι καθηλωμένοι στην ανεργία ή στην υποαπασχόληση.
Δεν σταματάνε, όμως, σε αυτό. Κλείνουν τη “διαμαρτυρία” τους με την αναφορά στο “μειωμένο ωράριο” των Ελλήνων εκπαιδευτικών που αντίκειται στις “βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ”. Με άλλα λόγια καλούν σε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημόσιων και ιδιωτικών, λειτουργώντας ως λαγός της κυβέρνησης.
Η αλήθεια βέβαια που δε λένε και που σκόπιμα αποκρύπτουν τόσο η κυβέρνηση όσο και οι εργοδότες είναι ότι μέσος όρος εβδομαδιαίας διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι 20.5, μισή ώρα παραπάνω από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της Ευρώπης. Οι εργάσιμες εβδομάδες είναι 39 στη χώρα μας, έναντι 38 του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Αντίστοιχα οι μισθοί των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης (25η θέση) ή ακόμα και του ΟΟΣΑ.
Όλα αυτά δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους. Έχουμε γίνει μάρτυρες την τελευταία δεκαετία αλλεπάλληλων καταστροφικών εις βάρος μας κυβερνητικών παρεμβάσεων. Στο όνομα της μνημονιακής αναγκαιότητας και των επιταγών ΕΕ και ΟΟΣΑ, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ (με τα παρακολουθήματά τους) μηδένισαν τους μόνιμους διορισμούς, αύξησαν τις ώρες εργασίας, μείωσαν δραματικά τους μηνιαίους μισθούς και εξάλειψαν 13ο και 14ο μισθό. Είναι πραγματικά προκλητικό να αφήνει έστω και υπονοούμενα μια υπουργός Παιδείας για πιθανή αύξηση του ωραρίου μας και για ανάγκη αξιολόγησης εκπαιδευτικών με πετσοκομμένες, μάλιστα, τις αμοιβές τους και με το ποσοστό των αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους να αυξάνεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο.
Συνάδελφοι, οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης φαίνεται ότι στοχεύουν στη ριζική αλλαγή του τοπίου στην Εκπαίδευση.
Καμία αναμονή!
Τώρα είναι ώρα ακόμα περισσότερο να στηρίξουμε την απεργία στις 18 του Φλεβάρη!
Ήλθε η ώρα να στείλουμε το δικό μας μήνυμα!
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΤΑΧΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
άλλη μια αδικία του νόμου Γαβρόγλου (4589/19) έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες. Συγκεκριμένα, δεκάδες συνάδελφοί μας πετιούνται εκτός πινάκων μιας και διαθέτουν πτυχίο 2ετούς φοίτησης (Παιδαγωγικών Ακαδημιών). Οι συνάδελφοι αυτοί, παρόλο που δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να εξομοιώσουν το πτυχίο τους τα προηγούμενα χρόνια, έδιναν κανονικά εξετάσεις στο ΑΣΕΠ, αρκετοί ήταν επιτυχόντες, ενώ δούλευαν για χρόνια ως αναπληρωτές.
Πλέον όμως με το νόμο Γαβρόγλου μένουν εκτός πινάκων διορισθέντων και αναπληρωτών για 2 χρόνια με ότι αυτό συνεπάγεται με την κατάταξή τους αφού είναι βέβαιο πως θα «κατρακυλήσουν» εκατοντάδες θέσεις στον πίνακα. Ουσιαστικά θα πεταχτούν εκτός εκπαίδευσης! Επιπλέον πολλοί από αυτούς τους συναδέλφους παρακολουθούν κανονικά αυτή την εποχή πρόγραμμα εξομοίωσης (τα οποία για πολλά χρόνια είχαν σταματήσει) αλλά το ΑΣΕΠ δεν κάνει δεκτή την συμπερίληψή τους στους πίνακες.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση κάνει νόμιμη την εξίσωση των πτυχίων των ΑΕΙ με αυτά των Κολεγίων και μάλιστα με νομοθετική ρύθμιση τρέχει ώστε να συμπεριληφθούν οι κάτοχοι πτυχίων Κολεγίων στους πίνακες διορισμών και αναπληρωτών! Δε δείχνει όμως την ίδια στάση στα πτυχία των Παιδαγωγικών Ακαδημιών (Δημόσια Ιδρύματα) πόσο μάλλον όταν υπάρχουν συνάδελφοι που είναι στη διαδικασία εξομοίωσης!
Να μην προχωρήσει αυτή η αδικία
Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση ώστε οι συνάδελφοι με πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας, που τόσα χρόνια δούλευαν και κάλυπταν τις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων, να τους δοθεί η δυνατότητα να συμπεριληφθούν στην
προκήρυξη και να προσκομίσουν το πτυχίο της εξομοίωσης με το πέρας της.
Αθήνα, 14/2/2020
Για τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας σε σχέση με τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των Νηπιαγωγείων
Η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά στην εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής ακολουθώντας το βηματισμό της προηγούμενης κυβέρνησης. Όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, δεν προϋπολόγισε ούτε ένα ευρώ παραπάνω στον Κρατικό Προϋπολογισμό για την ουσιαστική και αναβαθμισμένη εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Υλοποιεί την απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ που προβλέπει, κατά παρέκκλιση του νόμου, ενάντια, δηλαδή σε επιστημονικές και τεχνικές προδιαγραφές, την μαζική στέγαση προνηπίων και νηπίων σε προκάτ που προορίζονται για σεισμόπληκτους, πυρόπληκτους κ.τ.λ., υπολογίζοντάς τα, περίπου, σε 680 για 15.000 παιδιά. Επιπλέον ακολουθεί την πεπατημένη της προηγούμενης κυβέρνησης για την προαιρετικότητα του ολοήμερου νηπιαγωγείου, την απαράδεκτη αύξηση του ωραρίου, δια νόμου, των νηπιαγωγών, την αύξηση του αριθμού από 7 σε 14 παιδιά για να συγκροτηθεί νηπιακό τμήμα.
Μετά από όλα τα παραπάνω, σειρά για την κυβέρνηση έχει το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου!
Πραγματικά, αποτελεί υποκρισία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, να μιλάει για αναβάθμιση του περιεχομένου της προσχολικής αγωγής τη στιγμή που στοιβάζονται παιδιά και νηπιαγωγοί σε «κλουβιά», με υπερπληθή τμήματα των 25 παιδιών. Τη στιγμή που καταστρατηγούνται προδιαγραφές που αφορούν στην χωροταξική κατανομή σχολικών κτιρίων σε κοινούς χώρους και σκοπεύουν να τοποθετήσουν προκάτ σε αυλές γυμνασίων και λυκείων (!!) αδιαφορώντας για την αναλογία χώρου σε τ.μ. ανά παιδί. Τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία αναβάθμιση στην υλικοτεχνική υποδομή. Τη στιγμή που το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό είναι ανύπαρκτο!
Αλήθεια, στις σημερινές συνθήκες, ένας ψυχολόγος ή κοινωνικός λειτουργός, που θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι σε μόνιμη βάση στα νηπιαγωγεία υποστηρίζοντας το παιδαγωγικό έργο των νηπιαγωγών και στηρίζοντας επιστημονικά, συλλογικά και ατομικά τα παιδιά που ενδεχομένως το έχουν ανάγκη, που θα επιτελέσει το έργο του; Στο διάδρομο;
Επιπλέον, η αντιπαιδαγωγική πρόταση της διακριτής διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως π.χ. είναι τα αγγλικά, σε ηλικίες που είναι ζητούμενο προς κατάκτηση η αφομοίωση της μητρικής γλώσσας, πάει ένα βήμα παραπέρα το πνεύμα του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος, που σε κάθε περίπτωση, ενιαία με το υπόλοιπό εκπαιδευτικό σύστημα, προωθεί τις οριζόμενες δεξιότητες για τον χρηστικό και λειτουργικό αυριανό μαθητή, μεθαυριανό εργαζόμενο.
Δηλαδή, ακόμα και αν διακηρύσσεται το παιχνίδι ως μέσον ή οι αναδυόμενες δραστηριότητες ως μεθοδολογία, ορίζεται ξεκάθαρα πως όλη η διαδικασία στο νηπιαγωγείο πρέπει να υποτάσσεται στην εκμάθηση κάθε είδους εγγραμματισμού (βλέπε χρήση υπολογιστών, γραπτής έκφρασης κ.α.) αποκτώντας τις αναγκαίες δεξιότητες, αποσπασματικά ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο εξίσου αποσπασματικό και κατακερματισμένο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου.
Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα του Υπουργείου!
Αντιπαλεύουμε το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα και κάθε χειρότερη εκδοχή του.
Θα εναντιωθούμε σε κάθε σχεδιασμό της κυβέρνησης που προωθεί ακόμα παραπέρα τον κατακερματισμό του αναλυτικού προγράμματος, προκρίνοντας την διακριτή εκμάθηση δεξιοτήτων όπως είναι η ξένη γλώσσα ή οι Η/Υ, τονίζοντας, ταυτόχρονα, ότι και το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα δεν καλύπτει τις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών ούτε στο περιεχόμενο, ούτε στην μεθοδολογία του.
Μας ενδιαφέρει το πως θα στηριχθεί ο κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος της/του Νηπιαγωγού με όλα τα μέσα αλλά και την κατάλληλη επικουρική στήριξη των απαραίτητων επιστημονικών ειδικοτήτων.
Πάνω απ΄ όλα είναι ανάγκη να διεκδικήσουμε αυτό που επιτάσσει η δυνατότητα του σήμερα για να καλυφτούν οι ανάγκες των παιδιών σε αναβαθμισμένη παιδαγωγική παρέμβαση.
Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να δυναμώσουν τον αγώνα τους μαζί με τις/τους Νηπιαγωγούς και τους γονείς των παιδιών μας για:
· Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε σύγχρονα, ασφαλή νηπιαγωγεία. Με ευθύνη του κράτους, των αντίστοιχων υπουργείων να αυξηθεί, γενναία η χρηματοδότηση, για να αγοραστούν, απαλλοτριωθούν οικόπεδα και να χτιστούν τα αναγκαία κτίρια.
· Μόνιμους διορισμούς όλου του αναγκαίου προσωπικού (παιδαγωγικού, ειδικού παιδαγωγικού, βοηθητικού, κ.α.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
· Μείωση της αναλογίας σε 1 νηπιαγωγό για 15 νήπια
· Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, όπως γίνεται σε όλη την εκπαίδευση.
· Δημιουργία τμημάτων ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία για να καλύπτονται οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
· Αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου των νηπιαγωγών με επιστημονική στήριξη, περιοδικές επιμορφώσεις με ευθύνη των δημόσιων πανεπιστημίων και απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα ώστε να στηρίζονται με ουσιαστικό τρόπο, να συγχρονίζουν το παιδαγωγικό έργο με τα νεώτερα, κάθε φορά, επιστημονικά δεδομένα.
· Παιδαγωγικό πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στην πραγματικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις που αφορούν στην ολόπλευρη κοινωνική, νοητική, συναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, εξασφαλίζοντας και όλα τα μέσα, υλικά και όχι μόνο, για να υλοποιηθεί.
Συγκεκριμένα, σε τηλεοπτική της συνέντευξη, με αφορμή την κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, δήλωσε ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν μειωμένο ωράριο σε σχέση με τους συναδέλφους τους σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ.
Όλως τυχαίως(;), λίγες μέρες αργότερα, ο σύνδεσμος ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων εκδίδει ανακοίνωση με την οποία διαμαρτύρεται για το φαινόμενο της παραίτησης ιδιωτικών εκπαιδευτικών που προτιμούν να εργαστούν ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση. Βέβαια, δεν λένε κουβέντα για τις πιθανές αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν έναν ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αυτή την επιλογή (απλήρωτη υπερωριακή εργασία, μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών, μαζικές απολύσεις στο τέλος της διετούς σύμβασης κλπ). Εννοείται, βέβαια, ότι κανένα ουσιαστικό πρόβλημα κάλυψης θέσεων δεν υπάρχει για τα σχολεία τους. Πρώτα απ’ όλα, είναι λίγες οι περιπτώσεις παραίτησης στη μέση της σχολικής χρονιάς, ενώ είναι γελοίο να μιλάνε οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων για πρόβλημα κάλυψης των θέσεων που αφήνουν οι λίγοι παραιτηθέντες συνάδελφοι τη στιγμή που όλοι ξέρουν πόσες δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι καθηλωμένοι στην ανεργία ή στην υποαπασχόληση.
Δεν σταματάνε, όμως, σε αυτό. Κλείνουν τη “διαμαρτυρία” τους με την αναφορά στο “μειωμένο ωράριο” των Ελλήνων εκπαιδευτικών που αντίκειται στις “βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ”. Με άλλα λόγια καλούν σε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημόσιων και ιδιωτικών, λειτουργώντας ως λαγός της κυβέρνησης.
Η αλήθεια βέβαια που δε λένε και που σκόπιμα αποκρύπτουν τόσο η κυβέρνηση όσο και οι εργοδότες είναι ότι μέσος όρος εβδομαδιαίας διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι 20.5, μισή ώρα παραπάνω από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της Ευρώπης. Οι εργάσιμες εβδομάδες είναι 39 στη χώρα μας, έναντι 38 του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Αντίστοιχα οι μισθοί των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης (25η θέση) ή ακόμα και του ΟΟΣΑ.
Όλα αυτά δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους. Έχουμε γίνει μάρτυρες την τελευταία δεκαετία αλλεπάλληλων καταστροφικών εις βάρος μας κυβερνητικών παρεμβάσεων. Στο όνομα της μνημονιακής αναγκαιότητας και των επιταγών ΕΕ και ΟΟΣΑ, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ (με τα παρακολουθήματά τους) μηδένισαν τους μόνιμους διορισμούς, αύξησαν τις ώρες εργασίας, μείωσαν δραματικά τους μηνιαίους μισθούς και εξάλειψαν 13ο και 14ο μισθό. Είναι πραγματικά προκλητικό να αφήνει έστω και υπονοούμενα μια υπουργός Παιδείας για πιθανή αύξηση του ωραρίου μας και για ανάγκη αξιολόγησης εκπαιδευτικών με πετσοκομμένες, μάλιστα, τις αμοιβές τους και με το ποσοστό των αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους να αυξάνεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο.
Συνάδελφοι, οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης φαίνεται ότι στοχεύουν στη ριζική αλλαγή του τοπίου στην Εκπαίδευση.
Καμία αναμονή!
Τώρα είναι ώρα ακόμα περισσότερο να στηρίξουμε την απεργία στις 18 του Φλεβάρη!
Ήλθε η ώρα να στείλουμε το δικό μας μήνυμα!
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΤΑΧΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
άλλη μια αδικία του νόμου Γαβρόγλου (4589/19) έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες. Συγκεκριμένα, δεκάδες συνάδελφοί μας πετιούνται εκτός πινάκων μιας και διαθέτουν πτυχίο 2ετούς φοίτησης (Παιδαγωγικών Ακαδημιών). Οι συνάδελφοι αυτοί, παρόλο που δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να εξομοιώσουν το πτυχίο τους τα προηγούμενα χρόνια, έδιναν κανονικά εξετάσεις στο ΑΣΕΠ, αρκετοί ήταν επιτυχόντες, ενώ δούλευαν για χρόνια ως αναπληρωτές.
Πλέον όμως με το νόμο Γαβρόγλου μένουν εκτός πινάκων διορισθέντων και αναπληρωτών για 2 χρόνια με ότι αυτό συνεπάγεται με την κατάταξή τους αφού είναι βέβαιο πως θα «κατρακυλήσουν» εκατοντάδες θέσεις στον πίνακα. Ουσιαστικά θα πεταχτούν εκτός εκπαίδευσης! Επιπλέον πολλοί από αυτούς τους συναδέλφους παρακολουθούν κανονικά αυτή την εποχή πρόγραμμα εξομοίωσης (τα οποία για πολλά χρόνια είχαν σταματήσει) αλλά το ΑΣΕΠ δεν κάνει δεκτή την συμπερίληψή τους στους πίνακες.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση κάνει νόμιμη την εξίσωση των πτυχίων των ΑΕΙ με αυτά των Κολεγίων και μάλιστα με νομοθετική ρύθμιση τρέχει ώστε να συμπεριληφθούν οι κάτοχοι πτυχίων Κολεγίων στους πίνακες διορισμών και αναπληρωτών! Δε δείχνει όμως την ίδια στάση στα πτυχία των Παιδαγωγικών Ακαδημιών (Δημόσια Ιδρύματα) πόσο μάλλον όταν υπάρχουν συνάδελφοι που είναι στη διαδικασία εξομοίωσης!
Να μην προχωρήσει αυτή η αδικία
Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση ώστε οι συνάδελφοι με πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας, που τόσα χρόνια δούλευαν και κάλυπταν τις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων, να τους δοθεί η δυνατότητα να συμπεριληφθούν στην
προκήρυξη και να προσκομίσουν το πτυχίο της εξομοίωσης με το πέρας της.
Αθήνα, 14/2/2020
Για τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας σε σχέση με τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των Νηπιαγωγείων
Η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά στην εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής ακολουθώντας το βηματισμό της προηγούμενης κυβέρνησης. Όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, δεν προϋπολόγισε ούτε ένα ευρώ παραπάνω στον Κρατικό Προϋπολογισμό για την ουσιαστική και αναβαθμισμένη εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Υλοποιεί την απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ που προβλέπει, κατά παρέκκλιση του νόμου, ενάντια, δηλαδή σε επιστημονικές και τεχνικές προδιαγραφές, την μαζική στέγαση προνηπίων και νηπίων σε προκάτ που προορίζονται για σεισμόπληκτους, πυρόπληκτους κ.τ.λ., υπολογίζοντάς τα, περίπου, σε 680 για 15.000 παιδιά. Επιπλέον ακολουθεί την πεπατημένη της προηγούμενης κυβέρνησης για την προαιρετικότητα του ολοήμερου νηπιαγωγείου, την απαράδεκτη αύξηση του ωραρίου, δια νόμου, των νηπιαγωγών, την αύξηση του αριθμού από 7 σε 14 παιδιά για να συγκροτηθεί νηπιακό τμήμα.
Μετά από όλα τα παραπάνω, σειρά για την κυβέρνηση έχει το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου!
Πραγματικά, αποτελεί υποκρισία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, να μιλάει για αναβάθμιση του περιεχομένου της προσχολικής αγωγής τη στιγμή που στοιβάζονται παιδιά και νηπιαγωγοί σε «κλουβιά», με υπερπληθή τμήματα των 25 παιδιών. Τη στιγμή που καταστρατηγούνται προδιαγραφές που αφορούν στην χωροταξική κατανομή σχολικών κτιρίων σε κοινούς χώρους και σκοπεύουν να τοποθετήσουν προκάτ σε αυλές γυμνασίων και λυκείων (!!) αδιαφορώντας για την αναλογία χώρου σε τ.μ. ανά παιδί. Τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία αναβάθμιση στην υλικοτεχνική υποδομή. Τη στιγμή που το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό είναι ανύπαρκτο!
Αλήθεια, στις σημερινές συνθήκες, ένας ψυχολόγος ή κοινωνικός λειτουργός, που θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι σε μόνιμη βάση στα νηπιαγωγεία υποστηρίζοντας το παιδαγωγικό έργο των νηπιαγωγών και στηρίζοντας επιστημονικά, συλλογικά και ατομικά τα παιδιά που ενδεχομένως το έχουν ανάγκη, που θα επιτελέσει το έργο του; Στο διάδρομο;
Επιπλέον, η αντιπαιδαγωγική πρόταση της διακριτής διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως π.χ. είναι τα αγγλικά, σε ηλικίες που είναι ζητούμενο προς κατάκτηση η αφομοίωση της μητρικής γλώσσας, πάει ένα βήμα παραπέρα το πνεύμα του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος, που σε κάθε περίπτωση, ενιαία με το υπόλοιπό εκπαιδευτικό σύστημα, προωθεί τις οριζόμενες δεξιότητες για τον χρηστικό και λειτουργικό αυριανό μαθητή, μεθαυριανό εργαζόμενο.
Δηλαδή, ακόμα και αν διακηρύσσεται το παιχνίδι ως μέσον ή οι αναδυόμενες δραστηριότητες ως μεθοδολογία, ορίζεται ξεκάθαρα πως όλη η διαδικασία στο νηπιαγωγείο πρέπει να υποτάσσεται στην εκμάθηση κάθε είδους εγγραμματισμού (βλέπε χρήση υπολογιστών, γραπτής έκφρασης κ.α.) αποκτώντας τις αναγκαίες δεξιότητες, αποσπασματικά ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο εξίσου αποσπασματικό και κατακερματισμένο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου.
Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα του Υπουργείου!
Αντιπαλεύουμε το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα και κάθε χειρότερη εκδοχή του.
Θα εναντιωθούμε σε κάθε σχεδιασμό της κυβέρνησης που προωθεί ακόμα παραπέρα τον κατακερματισμό του αναλυτικού προγράμματος, προκρίνοντας την διακριτή εκμάθηση δεξιοτήτων όπως είναι η ξένη γλώσσα ή οι Η/Υ, τονίζοντας, ταυτόχρονα, ότι και το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα δεν καλύπτει τις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών ούτε στο περιεχόμενο, ούτε στην μεθοδολογία του.
Μας ενδιαφέρει το πως θα στηριχθεί ο κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος της/του Νηπιαγωγού με όλα τα μέσα αλλά και την κατάλληλη επικουρική στήριξη των απαραίτητων επιστημονικών ειδικοτήτων.
Πάνω απ΄ όλα είναι ανάγκη να διεκδικήσουμε αυτό που επιτάσσει η δυνατότητα του σήμερα για να καλυφτούν οι ανάγκες των παιδιών σε αναβαθμισμένη παιδαγωγική παρέμβαση.
Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να δυναμώσουν τον αγώνα τους μαζί με τις/τους Νηπιαγωγούς και τους γονείς των παιδιών μας για:
· Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε σύγχρονα, ασφαλή νηπιαγωγεία. Με ευθύνη του κράτους, των αντίστοιχων υπουργείων να αυξηθεί, γενναία η χρηματοδότηση, για να αγοραστούν, απαλλοτριωθούν οικόπεδα και να χτιστούν τα αναγκαία κτίρια.
· Μόνιμους διορισμούς όλου του αναγκαίου προσωπικού (παιδαγωγικού, ειδικού παιδαγωγικού, βοηθητικού, κ.α.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
· Μείωση της αναλογίας σε 1 νηπιαγωγό για 15 νήπια
· Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, όπως γίνεται σε όλη την εκπαίδευση.
· Δημιουργία τμημάτων ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία για να καλύπτονται οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.
· Αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου των νηπιαγωγών με επιστημονική στήριξη, περιοδικές επιμορφώσεις με ευθύνη των δημόσιων πανεπιστημίων και απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα ώστε να στηρίζονται με ουσιαστικό τρόπο, να συγχρονίζουν το παιδαγωγικό έργο με τα νεώτερα, κάθε φορά, επιστημονικά δεδομένα.
· Παιδαγωγικό πρόγραμμα που να ανταποκρίνεται στην πραγματικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις που αφορούν στην ολόπλευρη κοινωνική, νοητική, συναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου, εξασφαλίζοντας και όλα τα μέσα, υλικά και όχι μόνο, για να υλοποιηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ